Saturday, January 20, 2007

29/10/1385 جمعه




8

مارس ، روز جهانی زن را چگونه روزی میدانید؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد

اس. جی.کی نیوز در قبال صحت يا سقم اخبار هیچ مسئولیتی ندارد و تنها به انتقال آنها از رسانه‌های متفاوت میپردازد



نه دانشجوی دانشگاه تهران به كميته انضباطي احضار شدند
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، احمد موسوي، وحيد معصومي، فريد هاشمي، شاهو رستگاري، بهزاد احمدفر، ياسر مختاري، جمشيد اسماعيلي، پگاه حمزه‌‏اي و عليرضا بياره كه روز چهارشنبه به كميته انضباطي احضار شدند، همه از فعالان دانشجويي دانشگاه تهران هستند. اين در حالي است كه پيش از اين مسوولان وزارت علوم از توقف احضارها يا صدور احكام در ايام امتحانات خبر داده بودند.
عليرضا بياره كه در روزهاي گذشته بدون احضار به كميته انضباطي به توبيخ كتبي محكوم شد، اكنون به اين كميته احضار شده است.
بر اساس اين گزارش،‌‏ وزير علوم به زودي در مجلس حاضر مي‌‏شود تا به سوالات نمايندگان درباره دانشجويان ستاره‌‏دار و افزايش برخوردهاي انضباطي با فعالان دانشجويان و همچنين عملكرد خود در اين وزارتخانه پاسخ دهد.
راه اندازی مدرسه مذهبی "روح الله" در دانشگاه صنعتی شریف
سایت رسانه خبری
کمپين نجات دلارا دارابی در آستانه پيروزی
ایرانپرس نیوز
کميته بين المللی عليه اعدام: امروز خبر دار شديم که در دادگاه نهايي رسيدگي به حکم اعدام دلارا دارابی٬ به احتمال زياد اين حکم لغو شده است. ما در اطلاعيه هاي بعدي خبر دقيقتر اين واقعه را به اطلاع عموم خواهيم رساند.
دلارا دختر جواني است که در زندان شماره ٢ زنان در شهر رشت٬ زندانی است. او را که از دو سل قبل حکومت اسلامي به اتهام قتل دستگير کرده بود، خطر اعدام تهديد ميکرد. حکومت جنايت اسلامي در چندين دادگاه عليرغم اعتراضات گسترده به حکم اعدام دلاراي جوان٬ مجددا او را به اعدام محکوم کرده و اصرار داشت که اين حکم هر چه زودتر اجرا شود.
به اين حکم وحشيانه در ايران و در دنيا اعتراض شد. دلارا که نقاش و هنرمند و پيانيست است٬ در يک اقدام بسيار مهم٬ نمايشگاهي از نقاشي هاي خود را براي تماشاي عموم در تهران سازمان داد و اين حرکت توجه هاي باز هم بيشتري به او جلب کرد.
کميته بين المللي عليه اعدام٬ هم با نمايش دادن نقاشي هاي دلارا و هم با ميتينگ و تظاهراتهاي متعدد در سراسر جهان و هم ملاقات و مذاکره با پارلمان اروپا و نمايندگان وزارت امور خارجه سوئد در يک ماه اخير کوشيد توجه ها را به دلارا دارابي جوان جلب کرده و اعتراض بر عليه اين حکم اعدام را گسترش دهد.
هفته گذشته ادعانامه پدر دلارا دارابي از طريق کميته عليه اعدام در رسانه ها پخش شد. بدنبال اين نامه تکان دهنده اعتراضات به حکم اعدام دلارا باز هم گسترده ترشد و نامه هاي ابراز نفرت و انزجار از اين حکم و نامه اعتراضي براي لغو اين حکم بسوي حکومت اسلامي سرازير گردید.
۶


ماه زندان، مجازات دختر ۱۴ ساله ای که لباس پسرانه پوشید
شمال نیوز
سایت رسانه خبری: فرمانده منطقه انتظامي شهرستان قائم ‌شهر از دستگيري دختر پسرنماي مازندراني در قائم‌شهر خبر داد و اظهار داشت: اين دختر كه ۱۵ سال سن دارد در سال گذشته به دليل همين اتهام دستگير و شش ماه زنداني بود.
عليرضا عليزاده در نشست خبري دیروز با رسانه‌هاي جمعي گفت: اين دختر اهل شهرستان بابل است و پس از آزادي از زندان به دليل طرد خانواده‌اش دوباره اين عمل را مرتكب شد.
وي با بيان اين‌كه اين متهم به دليل تغيير قيافه و پوشيدن لباس پسرانه توسط پليس دستگير شد افزود: روز گذشته عوامل كلانتري ۱۲ شهرستان قائم‌شهر در حين گشت‌زني در جاده نظامي اين شهرستان وي را دستگير دستگير و در حال بازجويي مجدد هستند.
دين‌گريزی در ميان جوانان بوجود آمده و مسائل دينی را زير سوال می ‌برند
سایت حکومتی فردا
تعطيلی 500 كارگاه توليد كفش و بيكاری 2000 كارگر در اصفهان
ایرانپرس نیوز
واردات بي حساب و كتاب كفش منجر به تعطيلي ۵۰۰ كارگاه و بيكاري ۲۰۰۰ کارگردر استان اصفهان شد.
رئيس اتحاديه كفاشان استان اصفهان روز گذشته در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان با اعلام اين مطلب افزود: اين در حالي است كه صنعت توليد كفش اصفهان در سال گذشته، صادراتي به ارزش ٣ ميليون دلار به كشورهاي اوكراين و امارات داشته است.
محمد نايب پور گفت: قاچاق بي رويه يكي از معضلات بزرگ اين صنعت است.
وي در مورد قاچاق كفش گفت: تجاري كه كفش را به صورت قاچاق وارد كشور مي كنند، درصدد رسيدن به منفعت شخصي هستند. اين افراد كفش هايي را كه از مواد اوليه نامرغوب توليد مي شود و هم از نظر كيفيت و هم از لحاظ بهداشتي مشكل دارد، وارد كشور مي كنند.
حمله اراذل و اوباش بسیجی به یک مجلس جشن در كرج
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، شب گذشته نیروهای بسیجی به یک مجلس جشن در کرج حمله کرده و به ضرب و شتم گروه موزیک و حاضرين پرداختند. این خبرگزاری حکومتی نوشت گروهی از افراد بسيجی به دليل اينكه اين مراسم در آستانه ماه محرم برگزار شده، به محل جشن رفته و در حاليكه يكي از هنرمندان موسيقي پاپ در حال اجراي مراسم بود، به جمعيت حمله كرده و با به كار بردن الفاظ ركيک، مردم و گروه موزيک را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان كرج در این باره گفته است "يك فرد حقيقي، شب گذشته در سالن شهداي شهرستان كرج اقدام به برگزاري مراسم جشني با عنوان كمك به كودكان بي‌سرپرست كرده است. اين فرد براي روز عيد غدير مجوز داشته، اما اين جشن براي برگزاري در روز بيست و هشتم دي‌ماه هيچ مجوزي نداشته است."
مجيد بزمون گفت "حين برگزاري اين مراسم، گروهي از افراد بسيجي محل به دليل اينكه اين مراسم در آستانه ماه محرم برگزار شده، معترض و درگيري‌هايي بين آنها و مسئولان برگزار كننده ايجاد شد."
وی گفت "افراد معترض شناسايي و همچنين برگزاركنندگان اين مراسم شناسايي و پرونده آنها براي بررسي‌هاي بيشتر به مراكز ذيصلاح ارسال شده است."
فرمانده سپاه ناحيه كرج نیز ادعا کرد "ما هرگونه رابطه افراد معترض با بسيج شهرستان كرج را تکدیب می کنیم. اينگونه اقدامات با ماهيت فعاليت‌هاي بسيج منافات دارد. هركس مي‌تواند خود را به عنوان بسيجي معرفي و هر اقدام خلاف شئونات انساني را انجام دهد. نيروهاي بسيج، همواره با كارت شناسايي و حكم قضايي وارد عمل مي‌شوند."
پنتاگون : در جريان حملات به دفتر ايران در اربيل و دفتر ديگري در بغداد اسنادی درباره حمله ايران به نيروهاي آمريكايي و شهروندان عراقي بدست آمده است
پیک ایران
خبرگزاري فارس: مسؤولان وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) ادعا كردند ايران عامل بسياري از حملات بر ضد شهروندان عراقي و نيروهاي آمريكايي در اين كشور است. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري سي‌ان‌ان، اين مسؤولان ادعا كردند عمليات‌هاي اخير نيروهاي آمريكايي در عراق طي دو ماه اخير، منجر به كشف اطلاعات بسيار مهمي شده كه نشان‌دهنده دخالت نيروهاي ايراني و شبه‌نظاميان شيعه در كشتار شهروندان عراقي و نيروهاي آمريكايي در اين كشور است. اين شبكه آمريكايي به نقل از مقامات پنتاگون مدعي شد اين اطلاعات در جريان حملات به دفتر ايران در اربيل و دفتر ديگري در بغداد در دسامبر گذشته به دست آمده است. بر اساس اين گزارش، در اين حملات، مقاديري نشاني اماكن مختلف، نوارهاي ويديويي، جزئيات تحركات گروه‌ها و رسيد حساب‌هاي مختلف بانكي به دست آمده است. در اين حملات همچنين تعدادي نقشه مربوط به مناطق نزديك به بغداد و ساير مناطق عراق كه بيانگر توزيع قوميت‌ها و پيروان مذاهب مختلف در اين كشور است كشف و ضبط شده است. اين مسؤولان آمريكايي همچنين با بيان اينكه دو تن از فرماندهان نيروي قدس سپاه پاسداران در عمليات‌هاي عراق دست دارند اعلام كردند 13 نفر را در اين ارتباط دستگير كرده‌اند. هنوز مشخص نيست كه دو نفر مزبور نيز در ميان اين دستگيرشدگان هستند يا خير. به گفته اين مقامات، سلاح‌هاي كشف‌شده نيز ساخت ايران بوده كه دقيقاً همان سلاح‌هايي است كه در ماه‌هاي اخير در عمليات‌ها بر ضد نيروهاي آمريكايي در عراق به كار گرفته شده است. به ادعاي ارتش آمريكا، نيروي قدس، نيرويي است كه معروف به تأمين مالي و آموزشي و تسليحاتي گروه‌هاي تندرو براي به خطر انداختن امنيت و آرامش در عراق است.


ايران براي نصب 3000 سانتريفيوژ در نطنز آماده است و احتمالا در سالگرد انقلاب اسلامي آنرا اعلام ميکند
پیک ایران
خبرگزاري رويتر به نقل از ديپلمات‌ها نوشت كه ايران آماده است نصب 3000 سانتريفيوژ براي توليد سوخت هسته‌يي در مقياس صنعتي را پس از تكميل مقدمات در نطنز آغاز كند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين خبرگزاري افزود، ديپلمات‌هاي ياد شده به يافته‌هاي بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اشاره داشتند كه هفته گذشته از تاسيسات غني سازي اورانيوم نطنز بازرسي كردند. رويتر ادامه داد: اين اولين تاييد مستقل از اظهارات تهران مبني بر آن است كه اين كشور براي توسعه برنامه‌ي غني سازي محدود و درسطح تحقيقاتي‌اش آمادگي دارد.يك ديپلمات اروپايي كه در صورت فاش نشدن نامش حاضر به صحبت درباره اطلاعات محرمانه شد گفت: همه چيز براي مونتاژ (نصب) سانتريفيوژ‌ها در نطنز به عنوان آغاز مرحله‌ي صنعتي غني سازي آماده است. وي با اشاره به زيرساخت‌هايي كه ايران براي تجهيز اين تاسيسات براي قادر شدن به نصب سانتريفيوژ‌ها لازم دارد گفت: سخت افزار آن اكنون در جاي خود قرار گرفته است. دو ديپلمات ديگر نيز اطلاعاتي مشابه را ارايه دادند. ديپلمات اول گفت: ايران سرهم كردن سانتريفيوژ‌ها را آغاز نكرده و ممكن است منتظر باشد تا زمان مناسبي را براي اعلام آن پيدا كند و احتمال دارد اين كار زماني انجام شود كه اين كشور سالگرد انقلاب اسلامي را در ماه فوريه جشن مي‌گيرد. محمود احمدي نژاد، رييس جمهور ايران دوشبنه گذشته در آمريكاي لاتين گفته بود كه كار غني سازي در نطنز ذره ذره و به زودي آغاز خواهد شد. مارك فيتز پاتريك، يك تحليلگر هسته‌يي در موسسه بين‌المللي مطالعات استراتژيك واشنگتن و از مقامات سابق وزارت امور خارجه آمريكا گفت: اينكه زيرساخت ضروري در نطنز سرجايش قرار داشته باشد باعث تعجب نيست اما نصب 3000 سانتريفيوژ مساله ديگري است. نصب 3000 سانتريفيوژ هيچ معناي غني سازي نخواهد داشت تا زماني كه آبشارها در اجراي آزمايشي درست كار كنند.
یک روزنامه نگار ارمنی تبار ترکیه ترور شد
رادیو فردا
هراند دينک، خبرنگار معروف ارمنی تبار ترکیه که به دليل سخنانش در مورد «قتل عام ارامنه در اوايل قرن بيستم در امپراطوری عثمانی» بارها تهديد به مرگ شده بود، در مقابل دفتر کارش روز پنجشنبه ترور شد.
هراند دينک ۵۳ ساله، سردبير نشریه آگوس، در مقابل دفتر کارش در استانبول به ضرب گلوله کشته شد. به گزارش سی ان ان به گفته مقامات ترکيه، جوان ۱۸ يا ۱۹ ساله ای چهار بار به سوی اين خبرنگار ارمنی تبار شليک کرده است.
هراند دینک، تابستان سال گذشته‌ در پی انتشار مطالبی درباره‌ قتل عام ارامنه‌ ترکیه عثمانی دادگاهی شد. این روزنامه‌ نگار سرشناس ارمنی از جمله‌ روشنفکرانی بود که‌ ماده‌ 350 قانون اساسی ترکیه‌ را که‌ بر اساس آن طرح موضوع نسل کشی ارامنه،‌ تحت عنوان توهین به‌ ملیت ترک جرم محسوب می شود، مورد انتقاد شدید قرار داده‌ بود.
دولت ترکيه، همواره قتل عام ارامنه در اوايل قرن بيستم را انکار کرده است، اگر چه سازمان ملل کشتار ارامنه را همراه با کشتار روندا و هولوکاست يهوديان، به عنوان يکی از سه نسل کشی قرن بيستم به رسميت می شناسد.
اورهان پاموک، نويسنده ترک و برنده جايزه نوبل ادبيات سال ۲۰۰۶، نيز که در مصاحبه ای از قتل عام يک ميليون ارمنی و هزاران کرد سخن گفته بود، از سوی ملی گرايان ترک متهم به خيانت به ملت ترک شده بود و حتی در يک قدمی دادگاهی شدن بود. آقای دینک از پشتیبانان اورهان پاموک بود.
هراند دينک، پيشتر در مصاحبه ای با آسوشيتدپرس در حالی که اشک می ريخت، گفته بود که نمی تواند در کشوری باقی بماند، در حالی که تعداد زيادی از هموطنانش به شدت از وی منتفر هستند. وی از سوی دادگاه ترکيه به دليل مقاله هايش محکوم به شش ماه حبس تعليقی شده بود. دينک که تمامی عمر خود را در ترکيه بود محکوميت خود را ناعادلانه خواند و گفت تا آخر عمر از گفتن حقيقت باز نخواهد ايستاد.
به گزارش رویترز، آقای اردوغان نخست وزیر ترکیه، ترور هراند دینک را محکوم کرد و گفت که گلوله ای به سوی دمکراسی و آزادی بیان در ترکیه شلیک شده است.
به گزارش سی ان ان ، فهمی کورو از نويسندگان روزنامه ينی سافاک کشته شدن هراند دينک را عاملی برای بی ثباتی ترکيه دانست


برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم

مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست

Communist youth organization(sjk) آدرس سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com



No comments:

 
direction:rtl;