Thursday, January 18, 2007

28/10/1385 پنج شنبه




8

مارس ، روز جهانی زن را چگونه روزی میدانید؟

لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد


احضار گسترده دانشجويان دانشگاه تهران به كميته انضباطی
ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: ۶ نفر از دانشجويان دانشگاه تهران در فصل امتحانات پايان ترم به كميته انضباطي اين دانشگاه احضار شده اند. كليه دانشجويان احضار شده جزء فعالين دانشجويي اين دانشگاه هستند و بعضا پيش از اين و در فصل تابستان نيز با احكام سنگين كميته انضباطي مواجه شده بودند.
اسامي دانشجويان احضار شده به كميته انضباطي به اين شرح است:
۱- شاهو رستگاری، مدیر مسوول نشریه دانشجویی خاک. وي برای سومین بار در یک سال اخیر به كميته انضباطي احضار مي شود و پيش از اين به یک ترم محرومیت از تحصیل محكوم شده بود.
۲- پگاه حمزه ای، مدیر مسئول نشریه دانشجویی گیوتین. وي برای دومین بار در یک سال اخیر به كميته انضباطي احضار مي شود و پيش از اين به یک ترم محرومیت تعلیقی از تحصیل محكوم شده بود.
۳- فريد هاشمي، سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران. وي برای سومین بار در یک سال اخیر به كميته انضباطي احضار مي شود و پيش از اين به دو ترم محرومیت از تحصیل محكوم شده بود.
۴-یاسر مختاری
۵-بهزاد احمد فر
۶- جمشید اسمعیلی
بعضي از دانشجويان دانشگاه تهران كه به كميته انضباطي احضار شده اند همينك در حال سپري كردن احكام پيشين خود كه از سوي كميته انضباطي بر عليه ايشان صادر شده بود، هستند.
پيش از اين نيز در آستانه امتحانات پايان ترم ۷ نفر از فعالين دانشگاه علامه طباطبايي با احكام شديد كميته انضباطي مواجه شده بودند. همچنين كميته انضباطي دانشگاه آزاد سنندج براي جمعي از دانشجويان اين دانشگاه احكام سنگيني صادر كرده بود.
در دانشگاه اميركبير نيز جمعي از دانشجويان ورودي جديد كه در جلسه سخنراني احمدي نژاد در اين دانشگاه به وي اعتراض مي كردند با شكايت بعضي از بسيجيان اين دانشگاه به كميته انضباطي احضار شده اند. بسيجيان مدعي شده اند از سوي دانشجويان مورد ضرب و شتم و فحاشي قرار گرفته اند
عليرغم آماده شدن وثيقه دكتر حسام فيروزي به اوين بازگشت
ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: دکتر حسام فيروزی به رغم آماده شدن وثيقه در روز ۴ شنبه از زندان آزاد نشد. مهتا بردبار همسر اين زندانی می گويد همسرش را با دستبند به دادگاه آورده بودند اما چون قاضی حضور نداشت وی را به اوين باز گرداندند.
دکتر فيروزی به همسرش گفته است می خواسته اند به او پابند هم بزنند اما او مقاومت کرده است.
خانم بردبار می گويد دادگاه تشکيل نشده، به روز ديگری موکول شد.
او می افزايد: «رييس دفتر آقای حداد از من پرسيد چه کسی از شما خواسته که وثيقه بگذاريد؟ به او گفتم برای شوهرم قرار صادر شده، اما او گفت آن قرار متعلق به روز اول بوده و همان روز بايد قرار را می گذاشتيد

به مناسبت ۸ مارس روز جهاني زن راهپيمايي " زنان عليه حجاب

روز جمعه ٢ ماه مارس از آلمان٬ فرانسه و هلند و ... بسوي اتحاديه اروپا
هشت مارس روز جهاني زن فرا ميرسد. زنان و مردانى از کشورهاي آلمان٬ فرانسه و هلند تصميم گرفته اند بسوي پارلمان اروپا راهپيمايي کرده و اعلام کنند که حجاب مظهر اسلام سياسي و مظهر ستم کشي زن را، زير پا له خواهند کرد.
روز جمعه ٢ مارس راهپيمايي بسوي بروکسل و بطرف ساختمان اتحاديه اروپا آغاز خواهد شد. در مسير اين راهپيمايي ٬ ميتينگ و سخنراني هاي متعددي برگزار خواهد شد و در پايان راهپيمائى ادعانامه و اعلام جرم زنان عليه حجاب، به پارلمان اروپا ارائه داده ميشود.
مارش ما عليه حجاب است. اين صداي اعتراض ميليونها زن بر عليه حجاب، اين سمبل بردگى زن است. ما خواهان ممنوعيت حجاب کودکان در همه جا هستيم. حجاب در همه مراکز کار و فعاليت اجتماعي بايد ممنوع شود.
با ما به بروکسل بياييد و با ما همصدا اعلام کنيد که مخالف حجاب و مخالف همه قوانين ضد زن اسلامي هستيد. به بروکسل بيائيد و اعلام کنيد که از جنبش برابري طلبانه و گسترده زنان در ايران دفاع ميکنيد.
زنده باد هشت مارس روز جهاني زن
زنده باد آزادي زن
زنده باد سوسياليسم
تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگري ايران
١۷ ژانويه ٢۰۰۷
تلفنهاي تماس:
آلمان: نازنين برومند ۰۰۴۹١۷٢۴۰۴۴٣٢٣
سيامک مکي : ۰۰۴۹١۷٢۴۰٣۷۰٣۵
شهناز مرتب : ۰۰۴۹١۷٢۹۷١۶٢٢۷
فرانسه: يدي کوهي ۰۰٣٣۶٢۴۹١۸۴٢٣
هلند : بهمن ذاکري ۰۰٣١۶۴۹۹۰۶۰١۴

پرونده «شهلا» ‌به شعبه سوم تشخیص دیوان عالی کشور فرستاده شد
پیک ایران
پرونده شهلا جاهد برای رسیدگی مجدد به شعبه سوم تشخیص دیوان عالی کشور فرستاده شد. عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع شهلا جاهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس با تأیید این خبر افزود: پس از توقف اجرای حکم قصاص موکلم از سوی رئیس قوه قضائیه پرونده به دفتر نظارت و پیگیری قوه قضائیه فرستاده شد که با نظر قضات هیئت نظارت و پیگیری پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه سوم تشخیص دیوان عالی کشور فرستاده شد. وی ادامه داد: پرونده به صورت کامل دوباره در این شعبه تشخیص رسیدگی خواهد شد. شهلا جاهد متهم به قتل همسر ناصر محمد خانی به نام «لاله سحرخیزان» است که به این اتهام به قصاص نفس محکوم شده بود.شهلا در حالی که در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرده بود، در تمام مراحل رسیدگی به پرونده منکر قتل شد.
قطع گازيك هزار كارگر پاكدشتي را بلاتكليف كرده است
تهران- خبرگزاري كار ايراننائب رئيس انجمن صنفي كارگران كوره پزخانه هاي پاكدشت با اشاره به ادامه قطعي گاز در اين منطقه گفت‌‏: بيش از يك هزار نفر از كارگران اين صنف در بلاتكليفي به سر مي برند."عوض سلطاني" در گفت و گو با خبرنگار گروه كارگري" ايلنا", با اشاره به فعاليت 50 واحد كوره‌‏پزي درپاكدشت گفت‌‏: مشكل قطعي گاز هر ساله وجود دارد و مسوولان قول پيگيري و حل اين مشكل را مي دهند اما سال بعد دوباره شاهد قطعي گاز و سرگرداني كارگران هستيم.وي گفت‌‏: چند روز پيش گاز واحدهاي آجرپزي پاكدشت وصل شد اما مجددا قطع شد و كارگران دوباره سرگردان شدند
اخراجي اتوبوسراني ياسوج: اشتغال در كهكيلويه و بوير احمد؛ اخراج تحصيلكردگان؟!اي كاش مفهوم عدالت را نمي فهميدم!!
ياسوج- خبرگزاري كار ايراننگاهش به عابريني كه در كنار اجناس پهن شده‌‏اش بر روي سنگفرش پياده روهاي ميدان هفت‌‏تير ياسوج نيم نگاهي دارند گره مي خورد. آرام صدا مي‌‏زند آتش زدم به مالم به خاطر عيالم , پك سنگيني به سيگاري كه در بين دو انگشت دست چپش گرفته مي زند و دود آنرا با ولع هر چه تمام به هواي سرد و برفي پرداز مي دهد . صورتش را با چفيه سفيدي كه نيمه اي از آن را پوشانده از نگاه عابران مخفي كرده تا اينكه از سرماي استخوان سوز ديماه ياسوج هم در امان باشد , درخشندگي برف سفيد به چشمانش رنگ قرمز هديه كرده و از نوك دماغش آب قنديل واري بخوبي نمايان است كمي جلوتر مي روم , مي شناسمش , براي اينكه خجالت نكشد سرش را پايين مي اندازد و خود را مشغول مرتب كردن اجناسش مي‌‏كند , جلوتر كه مي روم دستانش را به سويم دراز مي كند و مي‌‏گويد فلاني شرمنده‌‏ام نشناختمت!روحيه‌‏اش را مي‌‏شناختم مي دانستم اهل دروغ نيست اما از اين شغلش خجالت مي كشد .ياد روزهاي دانشگاه و درس تاريخ ادبيات افتادم اشك شرم و سرما در هم آميخته بود؛ گفتم كجايي مگر در سازمان اتوبوسراني ياسوج مشغول نبودي؟ گفتم: اين شغل دومت است؟ خواستم ادامه دهم كه آهي كشيد و پك ديگري به سيگار زد و گفت‌‏ كه اخراجش كردند , گفتم دولت كه شعارش اشتغال و استخدام بود گفت: اي بابا دلت خوش است؟! شعار اشتغال و استخدام در كهكيلويه و بويراحمد شده اخراج تحصيلكرده هاي دانشگاه از اشتغال يعني قطع نان زن و فرزندم , شرمندگي در برابر فاميل بخاطر اخراج از كار و گفت و گفت تا اشكش در آمد .گفت : شايد باور نكني , ديشب پسرم مريض شد پول نداشتم داروهايش را بگيرم و تا صبح فقط با آب سرد تب بدنش را پايين آوردم و اينقدر گفت تا گريه اش سرازير شد هنگام خداحافظي صدايم كرد و لبخندي بر لبانش جاري شد و گفت‌‏: كاش درس نمي خواندم و آگاه نمي شدم از بي عدالتي!!در عين شنيدن شعار عدالت يادم آمدم كه در مهرماه امسال 22 كارگر سازمان اتوبوسراني ياسوج را اخراج كردند و ديگر هيچ
شهرام قوامي از زندان آزاد شد
روزنه
شهرام قوامي يک نويسنده است که تا کنون چندين کتاب به چاپ رسانده است. رمان "سهيلا و بيربا" آخرين کتاب او بود که به جرم نوشتن آن دستگير شده بود. شهرام قوامي امروز ۲۸ ديماه ۱۳۸۵با قيد ضمانت آزاد شد.
شهرام قوامي يک نويسنده جوان در سنندج است. او کتابهاي ديگري هم نوشته است. بعد از دستگيري شهرام به جرم نوشتن رمان "سهيلا و بيربا" بقيه کتابهايش در کتابخانه هاي سنندج هم جمع آوري شد و فروش آنها ممنوع اعلام شده است. شهرام قوامي امروز با قيد ضمانت 20 ميليون تومان آزاد شد.
قرار است بعدأ اين نويسنده به جرم نوشتن رمان مذکور محاکمه شود.
کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران آزادي بي قيد و شرط بيان را حق پايه اي همه شهروندان ميداند و دستگيري اين نويسنده منتقد را محکوم ميکند.
کميته کردستان حزب کمونيست کارگري ايران
۲۸ ديماه۱۳۸۵- ۱۸ ژانويه ۲۰۰۷
نگهداری زندانی سیاسی در سرمای ۱۰ درجه زیر صفر!
ایرانپرس نیوز
بنا به گزارشهای منتشر شده، همسر عباس لسانی، زندانی سیاسی زندان اردبیل از وضعیت بسیار بد همسرش در زندان خبر داد و گفت همسرش را به یک سلول بسیار کوچک در بند قرنطینه منتقل کرده اند که دمای سلول حداقل 10 درجه زیر صفر است و تمام وقت از سرما می لرزد.
وی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت پیش آمده برای همسرش گفت عباس لسانی در حال اعتصاب غذا است و چنین شرایطی قطعا باعث وخیم تر شدن وضع جسمانی او خواهد شد.
حمله هكرهای ایرانی به سی سايت اينترنتی دينی رژیم اسلامی
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری حکومتی قرآنی: بيش از سی سايت دينی توسط يك گروه هكر اينترنتی مورد حمله قرار گرفت. به نقل از سايت پرشين‌هك، 31 وب‌ سايت علمای دينی جمهوری اسلامی توسط يك گروه هكری ايرانی موسوم به Emperor مورد حمله و هك قرار گرفت.
برخی از صفحات پايگاه اينترنتی بلاغه، شيعه‌ ورد، يا زهرا، خادم الرضا از جمله پايگاهای اينترنتی هك شده توسط اين گروه هستند.
پيش از اين نيز پايگاه اينترنتی وزارت ارشاد، پايگاه حج، پايگاه اطلاع‌رسانی آيت‌الله نجمی از اعضای خبرگان و چند پايگاه اينترنتی دينی ديگر مورد حمله هكران قرارگرفته‌بود
پارلمان اروپا از لیبی خواست پرستاران خارجی را آزاد کند
رادیو فردا
پارلمان اروپا در قطعنامه ای از اتحادیه اروپا خواست تا در روابط خود با لیبی بازنگری کند.
در این قطعنامه آمده است اتحادیه اروپا باید تا زمانی که لیبی پنج پرستار بلغاری و یک پزشک فلسطینی را که محکوم به مرگ شده اند آزاد نکرده، در روابط خود با لیبی تجدید نظر کند.
دادگاهی در لیبی ماه دسامبرگذشته این پزشک و پرستاران را در آلوده کردن عمدی صدها کودک لیبیايی با ویروس ایدز از طریق تزریق خون آلوده، مقصر شناخت.
اما گروه های مدافع حقوق بشر می گویند دولت لیبی این افراد را سپر بلای بی کفایتی خود در تامین امور بهداشتی کرده است.
ابراز آمادگی یک مقام کنگره آمریکا برای سفر به تهران
رادیوفردا
تام لانتوز رييس کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان آمريکا روز چهارشنبه ۱۷ ژانويه گفت حاضر است به همراه هياتی برای مذاکره به ايران برود.
تام لانتوز نماينده دمکرات از ايالت کاليفرنيا که در کميته روابط خارجی کنگره آمريکا سخن می گفت افزود مقام های ايرانی تا کنون از دادن رواديد به نمايندگان کنگره آمريکا خودداری کرده اند.
او افزود آنها هم در مانع تراشی بر سر راه گفت و گو با ايالات متحده آمريکا تقصير کار هستند.
آقای لانتوز گفت: «حاضرم در هر زمانی، هياتی را از طرف کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان به تهران ببرم و راجع به همه مسايل بدون هيچ قيد و شرطی صحبت کنم».
حاضرم در هر زمانی، هياتی را از طرف کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان به تهران ببرم و راجع به همه مسايل بدون هيچ قيد و شرطی صحبت کنم
در اين جلسه همچنين مادلن آلبرايت وزير امور خارجه پيشين آمريکا در زمان بيل کلينتون گفت: «جمهوری اسلامی در منطقه بيش از همه از جنگ عراق بهره برده است».
با اين حال خانم آلبرايت افزود ايالات متحده آمريکا بايد «بدون هيچ قيد و شرطی»، با ايران به مذاکره بنشيند.
او افزود در اين بحثی نيست که ايران در عراق نقش مخربی بازی می کند و به فعاليت های هسته ای بحث انگيز خود ادامه می دهد. در اين شکی نيست که آقای احمدی نژاد به دور دنيا می چرخد و سخنان بی معنی بر زبان می آورد و قرارداد امضا می کند.»
با اين حال به گفته خانم آلبرايت، «ايالات متحده بايد با ايران به گفت و گو بنشيند.»
در هفته گذشته در همين کميته، جيمز ولزی رييس سابق سی آی اِی سازمان اطلاعات مرکزی فدرال آمريکا گفت پس از ۲۸ سال، ديگر گفت و گو با ايران اهميتی ندارد و تنها راه حل، تغيير رژيم ايران از راه های غير نظامی است

No comments:

 
direction:rtl;