Wednesday, December 13, 2006

22/09/1385 چهارشنبه

نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
اعتراض دانشجويان به احمدي نژاد
روزآنلاین
رابرت تايت
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران، روز گذشته با اعتراض بي سابقه دانشجويان معترض که عکس هايش را به آتش کشيدند و فرياد زدند "مرگ بر ديکتاتور"، مواجه شد. اولين جرقه هاي مخالفت علني فعالان دانشجويي، بعد از گذشت يک سال از رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد در شرايطي زده شد که او در جمع دانشجويان دانشگاه اميرکبير سخن مي گفت. خشم آنها از افزايش سرکوب هاي دانشجويي در دوران رياست جمهوري احمدي نژاد است. محافظان رئيس جمهور گفتند که 50 تا 60 نفر از دانشجويان اعتراض کرده اند. مخالفت ها موجب درگيري ميان معترضين و طرفداران رئيس جمهور شد که فرياد مي زدند: "احمدي، احمدي، حمايتت مي کنيم."
آقاي احمدي نژاد، با اشاره به روز دانشجوي در ايران و در جواب به کلمه "ديکتاتور" گفت: "همه مي دانند که ديکتاتور واقعي، آمريکا و نوکرانش هستند". او افزود: "عده کمي که مي گويند جو خفقان وجود دارد، سعي مي کنند تا براي اکثريتي که قصد دارند با ايجاد خفقان کاري کنند که صداي اکثريت به گوش نرسد."
او بعد از اينکه دانشجويي عکسش را به آتش کشيد، گفت: "همه بايد بدانند که احمدي نژاد آماده است تا در راه آزادي واقعي، استقلال و عدالت به آتش کشيده شود."
به گزارش رويترز، سخنگوي رياست جمهوري گفته است که آقاي احمدي نژاد اصرار کرده است که معترضان نبايد تنبيه بشوند.
اين اعتراض در حالي صورت مي گيرد که مردم ايران خودشان را آماده مي کنند تا روز جمعه براي انتخاب اعضاي شوراي شهر و نهاد پرقدرت خبرگان رهبري، به پاي صندوق هاي راي بروند. اين اولين امتحان انتخاباتي احمدي نژاد بعد از رياست جمهوري است و درحالي است که دولت او تحت فشار افزايش قيمت و ناکامي در برآورده کردن وعده هاي اقتصادي اش، قرار دارد.
همچنين، اين اعتراض، آخرين مورد از آشوب هاي دانشجويي است که بعد از سرکوب گسترده طرفداران دموکراسي در زمان رئيس اصلاح طلب پيشين، محمد خاتمي، انجام شد.
روز يکشنبه، حدود 700 نفر از دانشجويان دانشگاه امير کبيرنسبت به بسته شدن انجمن اسلامي دانشجويان و اخراج فعالان سابق از دانشگاه، دست به اعتراض زده بودند. آنها همچنين به تخريب ساختمان انجمن اسلامي دانشجويان و تحميل کردن رياست دانشگاه، بدون راي گيري، معترض بودند. درحالي که تظاهر کنندگان شعار هاي ضد حکومتي مي دادند، پليس به داخل دانشگاه هجوم برد. هفته گذشته، صد ها دانشجوي دانشگاه تهران، بستر سنتي اعتراض دانشجويي، درحالي که شعار مي دادند: "ما فقط خواستار آزادي بيان هستيم" با پليس مواجه شدند.
وحيد عابديني، عضو انجمن دموکراسي خواهي دانشگاه، به روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفت که اين تجمع براي دفاع از استقلال و آزادي در دانشگاه ها، ترتيب داده شده بود.
صد ها دانشجو با سابقه فعاليت سياسي، از تحصيلات دانشگاه محروم شده و تعداد زيادي از اساتيد دانشگاه را اجبارا بازنشسته کرده اند. امسال، آقاي احمدي نژاد، خوستار پاکسازي اساتيد "سکولار و ليبرال" دانشگاه که به زعم خودش ستون پنجم غرب و استعمار در 150 سال گذشته در ايران بودند، شد. در زمان رياست جمهوري او، يک روحاني تندرو، براي اولين بار رئيس دانشگاه تهران شد.
شهداي بجاي مانده از جنگ سال 1988-1980، بين ايران و عراق در بعضي از دانشگاه ها دفن شدند که زيارت از آن، پيش زمينه اي را براي طرفداران حکومت ايجاد کرد که مراقب فعاليت دانشجويان باشند.
منبع: گاردين، 12 دسامبر 2006

اعتراض دانشجویان دانشگاه شیراز در جلسه سخنرانی وزیر کشور
ادوارنیوز: جلسه ی سخنرانی و پرسش و پاسخ وزیر کشور با عنوان " از شعار تا عمل ، نقد عملکرد دولت نهم" امروز در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد. این جلسه توسط انجمن فرهنگ و سیاست، بسیج دانشجویی ، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل ، دانشگاه شیراز برگزار شد. به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، با توجه به وقایع روز پیش از برگزاری این مراسم دانشگاه پلی تکنیک ، مسئولین برگزاری تمام تلاش خود را برای برگزاری برنامه در فضایی امنیتی و از پیش تعیین شده به کار برده بودند. به طوری که حضور افراد غیر دانشجو در سالن مشهود بود. در این جلسه رئیس دانشگاه شیراز ، استاندار فارس و سایر مسئولان استانی نیز حضور داشتند. پس از سخنرانی وزیر کشور مجری برنامه اعلام کرد که پرسش های شفاهی فقط از سوی نمایندگان چهار تشکل میزبان و سئوالات سایر دانشجویان به صورت کتبی مطرح خواهد شد. به عنوان اولین سوال ، نماینده ی انجمن اسلامی مستقل بدون ذکر عنوان "مستقل" از سوی مجری برنامه به جایگاه دعوت شد. در این هنگام تعدادی از دانشجویان با فریاد زدن واژه ی "مستقل" اعتراض خود را نشان دادند. اما سوال نماینده ی این تشکل ، تبدیل رابطه ی تعامل بین مجلس و دولت به معامله بین این دو قوه بود. سوال دوم توسط نماینده ی انجمن فرهنگ و سیاست، میزان همکاری بسیج در برگزاری انتخابات بود که پور محمدی در پاسخ عنوان کرد که بسیج فقط گزارش های مردمی را تائید می کند و گزارش های تائید شده توسط بسیج می تواند در تائید یا رد صلاحیت افراد مورد استفاده باشد. این قسمت از سخنان وزیر با اعتراض دانشجویان رو به رو شد و حاضران در سالن وزیر کشور را به شدت هو کردند.
در ادامه ، اولین سوال کتبی توسط وزیر پاسخ داده شد. این سوال در مورد هزینه ها و بودجه های تخصیص یافته در سفرهای استانی از محل صندوق ذخیره ی ارزی بود. در این حین یکی از دانشجویان از میان جمع نسبت به سفرهای استانی اعتراض و عنوان کرد که این سفرها بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارد و رئیس جمهوراز هم اکنون به دنبال رای جمع کردن برای انتخابات آتی می باشد. سخنان این دانشجو با تشویق ممتد حضار مواجه شد.
نماینده ی بسیج دانشجویی در مورد فضای راکد دانشجویی در دانشگاه ها صحبت کرد که دانشجویان با فریاد " فضا بسته است ، نه راکد" ، اعتراض خود را اعلام کردند.در حالی که وزیر کشور از سالم بودن فضای سیاسی دانشگاه ها و سفر های استانی هیئت دولت سخن می گفت ، محمد هادیان ، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی که اجازه ی صحبت کردن در پشت تریبون را نیافته بود ، از میان جمعیت با فریاد خطاب به وزیر کشور اظهار داشت : " نمونه ی سفرهای استانی هیئت دولت ، سفر شما به دانشگاه شیراز است. اینجا چند نفر به صورت دستچین شده اجازه ی صحبت کردن یافته اند که همگی نمایندگان تشکل های دست ساز مدیریت امنیتی دانشگاه شیراز هستند. " وی وی افزود ؛ شخصی که به عنوان نماینده ی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز صحبت کرد ، عضو انجمن اسلامی مستقل است که به تازگی و توسط مدیریت دانشگاه تاسیس شده است و اخیرا با حذف کلمه ی "مستقل" تلاش می کنند که از پیشینه ی 27 ساله ی انجمن اسلامی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی سوء استفاده کنند." عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ادامه داد : "شما از فضای سالم سیاسی در دانشگاه ها صحبت کردید ، معنای دانشجوی ستاره دار چیست؟"
صحبت های هادیان در چندین نوبت با تشویق های مکرر دانشجویان همراه بود.
در ادامه و پس از آن که دانشجوی دیگری نسبت به کمک های صد ملیون دلاری به کشور های خاص اعتراض کرده بود ، هادیان به خاطر طفره رفتن وزیر کشور از پاسخ گویی به سوال دانشجویان ستاره دار، اعتراض کرده و افزود : "جناب وزیر که دم از قانون می زنند بفرمایند که بر طبق کدام اصل قانون مطبوعات ، نشریات دانشجویی در دانشگاه شیراز قبل از انتشار بازبینی می شوند؟"
وزیر کشورپاسخ داد :" از میان 14 هزار دانشجو ، احضار 50 نفر به کمیته ی انظباطی امری طبیعی است.. در این هنگام دانشجویان زیادی فریاد زدند:" به چه جرمی؟" که با تشویق شدید دانشجویان حاضر مواجه شدند.
پورمحمدی در تلاش برای توجیه عملکرد خلاف قانون دانشگاه شیراز در بازبینی نشریات عنوان کرد که نشریاتی وجود دارند که مطالب غیر اخلاقی منتشر می کنند.
همچنین دانشجویان نسبت به عملکرد ضعیف استانداری فارس اعتراض کردند.
***در حاشیه: وقتی پور محمدی سوال کتبی در مورد عملکرد دولت در مساله هسته ای قرائت کرد ، دانشجویان به نحوی وزیر کشور را هو کردند که وی از پاسخ گویی به این سوال منصرف شد.
وزیر کشور در قسمتی از سخنان خود اعلام کرد که دولت در راستای دقت در خرج کردن پول هایش از کمکی که متعهد شده بود به مردم سونامی انجام دهد ، صرف نظر کرده است
تجمع دانشجویی در دانشگاه یزد
ادوارنیوز: ظهر يكشنبه 19 آذر ساعت 12 ، دانشجويان دانشگاه یزد مقابل ساختمان امور فرهنگي ( سلف سرويس سايت شرقي ) دست به تجمعي صنفي زدند . اين تجمع صنفي در اعتراض به بحران به وجود آمده اخير در پي بيماري جمع كثيري از بيماران دانشجو برگزار شد . كه با حضور بيش از 400 نفر از دانشجويان دانشگاه تا ساعت يك ادامه داشت در اين تجمع دانشجويان با سر دادن شعارهايي از جمله "دانشجو، دانشجو ؛ حمايت ، حمايت " خواستار حمايت ديگر دانشجويان از اين تجمع شدند . و نيز با سر دادن شعارهاي " دانشجو بيدار است ، از وضعيت بيزار است " و يا " تجمعات صنفي ، حق مسلم ماست " نسبت به وقايع اخير دانشگاه و وضعيت پيش آمده در روزهاي اخير و عكس العمل هاي مسئولين در رابطه با اين وقايع ابراز نارضايتي كردند . در ادامه اين تجمع يكي از نمايندگان دانشجويان به درخواست تجمع كننده گان به ايراد سخنراني پرداخت . نماينده دانشجويان در پايان قطعنامه پاياني روز اول اين تجمع را قرائت كرد . لازم به توضيح است كه هيچ يك از مسئولين دانشگاه در اين تجمع حاضر نشدند . و دانشجويان در يك تصميم جمعي اعلام نمودند كه تجمعشان فردا دوشنبه20 اذر ساعت 12 در مقابل ساختمان امور فرهنگي ادامه خواهد داشت
متن اعتراض نامه متهمان پرونده وبلاگ‌‏نويسان نسبت به برگزاری غيرعلنی دادگاه خود
خبرنامه امیرکبیر
جناب آقای مسعودی
قاضی محترم دادگاه،
ما امضا کنندگان اين نامه سه تن از متهمان پرونده ای هستيم که به نام « پرونده وبلاگ نويسان» شناخته شده و هم اکنون در شعبه تحت مديريت شما مراحل دادرسی را طی می نمايد.
اقدام غيرمنتظره جنابعالی در غيرعلنی اعلام کردن بررسی پرونده ما درجلسه اخير دادگاه، درمورخ ۱۲ آذرماه،موجب شگفتی مان شد.
انتظارداشتيم با توجه به جلسه حضوری با رييس محترم قوه قضاييه و تاکيد برپيگيری تخلفات و مبنا قرار دادن نتيجه کميته تحقيق سه نفره ايشان، رسيدگی به پرونده به شکل ديگری ادامه پيدا کند.
باتوجه به اينکه آيت الله شاهرودی در آن ديدار صريحا اعلام کردند که اعترافات به اجبار گرفته از ما باطل است و نبايد مورد استناد قرار گيرد. و به دليل خوشبينی که تلاش می کنيم نسبت به روند دادرسی عادلانه پرونده داشته باشيم، برآن شديم درخصوص تصميم اخيرتان درباب غيرعلنی کردن بررسی پرونده درجلسه اخير دادگاه، که برخلاف مشی جلسه نخست دادگاه درششم آبان ماه بود، نکاتی را به استحضار برسانيم.
پرسش ما از شما که مسئوليت خطير قضاوت را در اين دادگاه برعهده گرفته ايد اين است که چرا اتهاماتی که پيش از اين بارها و بارها در محافل مختلف از جمله در مصاحبه های مطبوعاتی برخی مقامات قوه قضاييه و حتی در سيمای رسمی جمهوری اسلامی مطرح و پخش شده است، بررسی اش در دادگاه غير علنی شده است؟ آيا ما اين حق را داريم که وقتی اتهامی به ما در حضور همگان (افکار عمومی و رسانه ها) نسبت داده می شود، درهمان شرايط از خود دفاع کنيم؟ اگر توجيه، بررسی اتهامات غير اخلاقی است که ما حاضريم ده ها مصاحبه مقامات قضايی، در زمان بازداشتمان ارائه کنيم که اتهامات اخلاقی را صريحا به ما نسبت داده اند. اگر نگران آبروی ما هستيد ما هيچ نگرانی از طرح علنی چنين اتهاماتی نداريم و دفاعيات مان را هم حاضريم در همان شرايط علنی انجام دهيم.
درحالی که بعد ازپروژه اعتراف گيری که نهادهای مختلفی درآن حضور داشته اند، وخدا را شکر روندی است که کم و کيف آن بر هموطنان عزيز پوشيده نيست، آيت الله شاهرودی درجلسه ای با متهمان اين پرونده، به شدت از رفتار های انجام شده متاثرشدند، و صميمانه گفتند که با خاطيان پرونده برخورد خواهد شد، عملا محتوای چنين اتهاماتی جای تعجب است. و اساسا اينکه مبنای بررسی پرونده بارديگر همان نوشته هايی است که هم شما و هم ما می دانيم ماجرايش چيست، عملا بازگشتن به نقطه صفر به نظر می رسد.
اگر توجيه، بر خلاف امنيت عمومی بودن طرح اتهامات است، چرا اتهامات ما در طول اين دو سال بارها و بارها از زبان و قلم ديگران جاری شده است؟
ما امضا کنندگان اين نامه ضمن اعتراض به برگزاری غيرعلنی دادگاه خواستار برگزاری علنی دادگاه هستيم و معتقديم همانگونه که پيش از اين اعلام اتهامات منتسب به ما در سطح گسترده و حتی در رسانه ملی خطری برای امنيت نبود هم اکنون نيز نبايد باشد.
لذا از حضور جنابعالی موکدا خواستاريم دادگاه را علنی و با حضور نمايندگان رسانه ها برگزار کنيد، تا افکار عمومی همان گونه که اظهارات اجباری ما را پشت دوربين های تلويزيون دولتی شاهدبود، “نيمه پنهان” داستان غم انگيزفرزندان ايران را نيزبشنوند. تا شايد درسی باشد برای کسانی که برای قضاوت افکارعمومی اعتباری قائل نيستند، و گمان می کنند ماه را می توان هميشه پشت ابرپنهان کرد. پيشاپيش از حسن نظر و توجه شما سپاسگزاريم.
شهرام رفيع زاده - روزبه ميرابراهيمی – اميد معماريان
۱۲ آذر ماه ۱۳۸۵
كارگران بازداشتي واحدهاي بحران زده استان قزوين آزاد شدند
قزوين- خبرگزاري كار ايرانيك مقام مطلع در امور كارگري استان قزوين از آزادي كارگران بازداشتي برخي واحدهاي بحران زده استان خبر داد . به گزارش ايلنا‌‏, هفته گذشته 9 تن از كارگران شركت بحران زده" قوه پارس" به دليل ممانعت از خروج دستگاههاي توليدي اين شركت توسط مراجع ذي صلاح قضايي احضار و به طور موقت بازداشت شدند . فعاليت اين واحد توليدي از بهمن ماه 84 متوقف شده و كارگران نزديك به 5 ماه حقوق نگرفته اند . هم‌‏چنين در جريان تجمع اعتراض آميز كارگران شركت نساجي "پوشينه بافت " قزوين 3 تن از معترضان بازداشت شدند كه بنابر اخبار دريافتي دو تن از آنان آزاد و يك نفر همچنان در بازداشت به سر مي‌‏برد . يك نماينده كارگري به خبرنگار" ايلنا" گفت‌‏: متاسفانه در آستانه ايام حساسي چون انتخابات برخي افراد گروهها خواسته يا ناخواسته موجبات نارضايتي كارگران و بدبيني آنان را فراهم مي كنند تا حضور اين عزيزان كمرنگ شود.

ایسکانیوز گزارش می‌دهد
انفجار در یک کارخانه غرب تهران 4 کارگر را به بیمارستان کشاند
به گزارش گروه حوادث ایسکانیوز، فرمانده گروه اعزامی آتش نشانی در این حادثه، امروز اعلام کرد: هنگامی که کارگران، کتری را روی اجاق گاز گذاشته و محل را ترک کرده بودند، شعله بر اثر سرریز شدن آب خاموش شد و گاز مایع سیلندر 11 کیلویی، فضای اتاق را پر کرد. عباسی تبار ادامه داد: همزمان با روشن کردن کبریت از سوی یکی از کارگران، انفجار بزرگی رخ داد که بر اثر آن اتاقک فلزی به شدت آتش گرفت. فرمانده ایستگاه 44 افزود: در این حادثه 4 نفر از کارگران کارخانه که افغانی تبار هستند، دچار سوختگی شدید و با تلاش کمک رسانان به مرکزهای درمانی برده شدند. وی تصریح کرد: 7:19 امروز نیروهای ما بلافاصله خود را به محل حادثه در جاده مخصوص کرج – خیابان ایران – رساندند و به عملیات پرداختند. گزارش ایسکانیوز می‌افزاید: هنوز میزان دقیق خسارت مالی برجا مانده مشخص نیست
تجمع اعتراض آميز كارگران شهرداري ياسوج به درگيري با نيروهاي انتظامي منجر شد
ياسوج- خبرگزاري كار ايراندهها تن از زحمتكشان شهرداري ياسوج كه مدعي هستند 7 ماه حقوق و مزايايشان پرداخت نشده از دقايقي پيش ضمن تجمع در مقابل ساختمان شهرداري ياسوج‌‏, با نيروهاي انتظامي درگير شدند . به گزارش ايلنا, از مركز ياسوج , 70 تن از زحمتكشان شهرداري ياسوج كه تحت پوشش 2 شركت خدماتي هستند, در اعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حقوق خود , از دقايقي پيش مقابل ساختمان شهرداري ياسوج تجمع كرده و با سردادن شعارهايي خواستار رسيدگي مسوولان به مشكلات حقوقي خود شدند . كارگران كه قصد ورود به ساختمان شهرداري را داشتند‌‏, با ممانعت نيروي انتظامي مواجه شده و كار به درگيري كشيده شد ودر اين ميان جمعي از كارگران معترض توسط نيروهاي انتظامي بازداشت شدند
گسترش اعتراضات کارگري
روزآنلاین
فريبا صراف
دولت جديد که بر سر کار آمد، در دل بسياري از کارگران اميد بار ديگر جوانه زد. شعارهاي احمدي نژاد آن قدر جذاب بود که بسياري از کارگران به اميد تحقق آنها، راي خويش را به نام او به صندوق ريختند. و بعد در انتظار دريافت حق و حقوق خويش ماندند. اما يک سال و نيم بعد، اميدها جاي خود را به ياس داده است. بي جهت نيست که هر روز شاهد اعتراضات کارگران کارخانه هاي مختلف هستيم.
کارگران کارخانه پوشش، جاده رشت به انزلي را ه جاده اي ترانزيتي مهمي است به آتش مي کشندو براي چند ساعت رفت و آمد در آن را مختل مي کنند. کارگران شرکت الکتريک، در شهر راهپيمايي مي کنند. کارگران کارخانه سيمان لوشان به تهران مي روند و در مقابل وزارت کار به تحصن مي نشيند. و در آخرين نمونه از اين دست کارگران شرکت کنف کار، جاده اي را به مدت چند ساعت بستند و در آن ده ها لاستيک را به آتش کشيدند؛ به گونه اي که براي چندين ساعت رفت و آمد در آن مختل شد. و باز به روال معمول تنها با حضور نيروي انتظامي و نيروهاي گارد ويژه است که صورت مسئله پاک مي شود. اما آيا واقعا مشکل با دستگيري چند کارگر حل مي شود؟
"خير. به طور حتم اين گونه نيست. اين مساله حتي درمان مقطعي نيست بلکه فقط يک قرص مسکن است که درد را آرام مي کند. شايد دفعه بعد درد با شدت بيشتري بروز کند." اين را کاظم احمديان از فعالين کارگري مي گويد و مي افزايد: "متاسفانه مسئولين هيچ گونه توجهي به کارگران ندارند. حق بدهيد به کارگري که بيش از يک سال و نيم است که حقوق نگرفته و هر شب بايد در منزل چشمان کودکانش را به دست هايش ببيند."
اما يکي از نمايندگان مجلس که مايل نيست نامش مطرح شود مي گويد: "البته که کارگران از قشرهاي زحمتکش جامعه هستند. بايد حق و حقوق آن ها هم پرداخت شود. اما ما به هيچ وجه حاضر به تحمل آشوب و هرج و مرج نيستيم." و البته اين مساله ايست که تمامي مسئولين دولت نهم به آن اعتقاد دارند. گفته مي شود سردار عبداللهي استاندار گيلان، به نيروهاي انتظامي ـ امنيتي دستور داده است که با هرگونه تجمع کارگري به شدت برخورد کنند.از طرف ديگر وضعيت کارگران گيلاني، سفر رييس جمهور به استان را به تعويق انداخته است. احمدي نژاد که دو روز پيش با اعتراضات گسترده دانشجويان مواجه شد،لابد ديگر حاضر نيست اعتراضي اين گونه را از قشر ديگري ببيند. يکي از نمايندگان شهر رشت در اين زمينه گفت: "حدود دو هفته پيش دولت طي مصوبه اي مبلع سه و نيم ميليارد تومان به استانداري گيلان پرداخت کرد تا حقوق معوقه کارگران پرداخت و کمي هم زمينه براي ورود رييس جمهور مساعد شود. اما گويا هنوز اين پول پخش نشده است".
هنوز هم شهروندان رشتي در خيابان حافظ، شاهد تجمع کارگران کارخانه الکتريک هستند که با نصب پرده هايي از رييس جمهور درخواست کمک دارند. فرماندار سابق شهر رشت در اين زمينه مي گويد: "شرکت الکتريک به طور قانوني واگذار شده و خريداران تصميم گرفته اند کارخانه را تعطيل و تخريب و در محل آن يک مجتمع تفريحي ـ تجاري ايجاد کنند. دولت بايد فکري به حال کارگران اين کارخانه مي کرد

بیانیه وکلای منصور اسالو
روزنه
آقای منصور اسالو رییس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه از تاریخ 1/11/84 تا 18/5/85 در بازداشت بوده و پس از سپری کردن مدت 231 روز بازداشت دربند 209 اوین با قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد هزار ریالی آزاد شده­است. متاسفانه مدت آزادی وی بسیار کوتاه بود و مجددا درتاریخ 28/8/85 به صورت غیرقانونی و با اعمال خشونت و ضرب و شتم و بدرفتاری، بازداشت و روانه­ی بند 209 اوین شد.
اینجانبان وکلای وی تاکنون به پرونده متشکله علیه موکل خود دسترسی نداشته و از علت و دلایل اتهامات بی­اطلاع­ایم. سخنگوی قوه قضاییه طی مصاحبه­ای درتاریخ 1/9/85 علت بازداشت را عدم تمکین به احضاریه و عدم ایفای تعهد ذکر کرده است. بیانات غیر حقوقی سخنگوی محترم قوه قضاییه باعث شگفتی و نگرانی بیشتر ما شد، چرا که موارد اعلامی فاقد وصف مجرمانه است و بازداشت غیرقانونی موکل را توجیه نمی کند. شگفت آور این که موکل نیز از اتهامات وارده و دلایل آن به درستی آگاه نیست. با ملاقاتی که درتاریخ 20/9/85 با وی داشتیم استنباط آقای اسالو ازعلت بازداشتش، فعالیت صنفی وی و ارتباط سندیکا با سازمان های بین المللی مانند ILO و سازمان ملل و نهاد های کارگری جهانی است.
عدم دسترسی به پرونده به ما اجازه نمی­دهد که درجهت دفاع از موکل و احقاق حق وی، وظایف حرفه ای خود را به شایستگی انجاه دهیم. به رغم پیگیری های مستمر توفیق خود را در این خصوص بسیار ناچیز ارزیابی می کنیم. تحت این شرایط، بازداشت غیر موجه موکل را در مسیر ایجاد نظم و آرامش و حفظ منافع ملی ارزیابی نمی کنیم. براین باور هستیم که با عنایت به فعالیت شفاف و قانونی و علنی و صنفی سندیکای کارگران شرکت واحد، بازداشت و بازجویی رییس هیات مدیره و تعداد کثیری از اعضای آن هیچ ضرورتی را به انجام تحقیقات بیشتر و اعمال مواد 32 و35 قانون آیین دادرسی کیفری ایجاب نمی کند.
هر گونه تخلف از مقررات آیین دادرسی و تداوم بازداشت آقای اسالو ، نقض اصل برائت – نقض قانون حقوق شهروندی و سیاست های توسعه قضایی و نقض تعهدات ریاست جمهوری در خصوص مهرورزی و بسط عدالت و حمایت از اقشار زحمتکش و آسیب­پذیر جامعه است، شرایط حساس کشور ایران ایجاب می­کند که نسبت به رعایت حقوق شهروندان و احترام به موازین قانونی احساس مسوولیت کنیم و هزینه­های بی­مورد به جامعه تحمیل نکنیم.
21/9/1385
یوسف مولایی و پرویز خورشید
وکلای آقای منصور اصانلو
حکم اعدام برای جوانی که هنگام ارتکاب جرم 16 ساله بود
ایرانپرس نیوز
دیوان عالی جمهوری اسلامی امروز حکم اعدام جوانی را که هنگام ارتکاب جرم تنها 16 سال سن داشته، صادر کرده است.
به گزارش سایت حکومتی ایسکانیوز، این جوان 18 ساله که حسین نام دارد دو سال پیش به اتهام قتل دستگیر شده بود.
این سایت حکومتی نوشت "مجرم که هنگام قتل 16 سال بیشتر نداشت 10 آبان 85 در شعبه 71 دادگاه کیفری تهران پای میز محاکمه نشست، جرمش را پذیرفت و از سوی قاضی عزیزمحمدی و چهارمستشار این شعبه به مرگ محکوم شد. حکم صادره امروز به تایید شعبه 31 دیوان عالی کشور رسید و بدین ترتیب ضرباهنگ مرگ بسته شدن پرونده زندگی اش نواخته شد."
سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر بارها از جمهوری اسلامی خواسته اند صدور احکام اعدام بخصوص برای افرادی که هنگام ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده بودند را متوقف کند

كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی تشكيل شد
روزنه
استبداد و اختناق را باید با مبارزه متشکل درهم شکست. جمهوری اسلامی تنها با سرکوب و زندان و کشتار توانسته است تا به امروز دوام بیاورد. هر چند مبارزه مردم علیه این حکومت ضد بشری بی وفقه ادامه داشته است،اما هیچ زمان چون امروزرژیم اسلامی اسیر مبارزات مردم نبوده است. مبارزه کارگران، زنان، جوانان و دانشجویان برای یک زندگی در شان انسان و برای خلاصی از شر جمهوری اسلامی هر روز گسترده تر می شود و رژیم اسلامی در یک تلاش مذبوحانه برای بقا همچنان دستگیر می کند ومخالفین سیاسی را به بند می کشد. دفاع از زندانیان سیاسی و مبارزه برای آزادی همه زندانیان سیاسی یک سنگر مهم مبارزه با استبداد و جبهه دیگری از مبارزه مردم علیه این حکومت است. صدای زندانیان سیاسی باید در اقصی نقاط جهان شنیده شود. زندانی سیاسی باید انعکاس مبارزه خود را خارج از زندان و در سطح جهانی بشنود و ببیند. نباید به این رژیم اجازه داد حتی یک مخالف سیاسی را دستگیر کند. هر دستگیری را باید به یک رسوائی برای این حکومت تبدیل کرد. كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی هدف خود را دامن زدن به يك كمپين اعتراضی گسترده برای آزادی بدون قيد و شرط کلیه زندانيان سياسی، صرفنظر از عقیده و مرام آنها، قرار داده است.
كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی وظايف فوری زير را در دستور كار خود قرار ميدهد:

١- انعكاس اخبار درون زندان و دستگیری ها و صدای اعتراض زندانيان سياسی در سطح جامعه و در سطح بين المللي

٢- تلاش برای جلب حمايت و پشتيبانی وسيع در سطح جامعه، تبدیل کردن خواست آزادی زندانیان سیاسی به خواست فوری و دائمی بخشهای مختلف جامعه

٣- آگاهی دادن به افکار عمومی در سطح بین المللی و بسیج سازمانهای مدافع حقوق انسان در سراسر جهان علیه جمهوری اسلامی با خواست آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی

٤- تهيه ليستي از تمامی زندانيان سياسی در شهرهای مختلف

٥- تماس تنگاتنگ با خانواده های زندانيان سياسی جهت سازماندهي مبارزه براي آزادی زندانيان سياسی

با كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی همكاری كنيد. اسامی دوستان و آشنايانتان را كه به خاطر عقايد و نظراتشان در زندان هستند را همراه با اطلاعاتی كه از آنها داريد، براي ما بفرستيد. برای تهيه ليست كامل اسامی زندانيان سياسی به ما کمک کنید. به كمپين گسترده برای آزادی بدون قيد و شرط تمامی زندانيان سياسی بپيونديد.

كميته مبارزه برای آزادی زندانيان سياسی
١١ دسامبر ٢٠٠٦ – ٢٠ آذر ١٣٨٥
سخنگوی كميته: كيوان جاويد

تلفن تماس: 0044 79 0441 3525
ای ميل آدرس: ip.prisoner@googlemail.com

اعضای كميته:
فروغ ارغوان٬ مينا احدی٬ حسن پناهی٬ سعيد پرتو٬ كيوان جاويد٬ شهلا دانشفر٬ مرسده قائدی٬ شيوا محبوبی و بابك يزدی

مخالفت رژیم اسلامی با شورای كميته المپيک آسيا
ایرانپرس نیوز
خبرگزاری حکومتی فارس: بابايی، دبيركل كانون حقوق ورزش آسيا در واكنش به صحبت‌هاي رئيس شوراي كميته المپيك آسيا گفت او و هيچ فرد ديگري حق اظهار ‌نظر درباره اعتقادات مذهبي ما را ندارند. وی گفت صحبت‌هاي رئيس شوراي كميته المپيك آسيا مبني بر عدم استفاده از شعارهاي مذهبي، پذيرفتني نيست. احمد آل صبا چنين حقي را ندارد كه درباره اين مسايل اظهار ‌نظر كند.
وي افزود: شعارهاي مذهبي روي پيراهن ورزشكاران جنبه معنوي دارد؛ نه تبليغي. آنچه روي پيراهن ورزشكاران جمهوری اسلامی درج شده، معنويات و احترام به ارزش‌هاي معنوي است.
بابايي اظهار داشت: اين كار دقيقا مطابق شعار كميته ملي المپيك است. اين كميته به دنبال صلح و دوستي است و اعتقادات مذهبي ما نيز در همين راستا جاي مي‌گيرد.
دبيركل كانون حقوق ورزش آسيا يادآور شد: به نظر مي‌رسد احمد آل صبا تحت تاثير برخي ديدگاه‌هاي غيرشيعي و عناصر غيراسلامي قرار گرفته است.
بابايي خاطرنشان كرد: ورزشكاران ما در مقاطع مختلف، با توسل به ائمه اطهار (ع) نتايج خوبي كسب كرده‌اند و نمي‌توان آنها از اعتقاداتشان دور كرد
اعتراف به اعمال شکنجه های غیرانسانی در زندانهای رژیم اسلامی
ایرانپرس نیوز
یک سایت حکومتی به نام http://www.shahrvand.org/ در یک تسویه حساب جناحی طی مطلبی تحت عنوان "افشای ناگفته های تلخ از زندان و شکنجه غیرقانونی توسط جناح سرداران"، به گوشه هايی از اعمال شکنجه های غیرانسانی در سیاهچالهای جمهوری اسلامی علیه مخالفین رژیم اعتراف کرده است.
این سایت حکومتی از جمله نوشت .... "يکی از بازداشتگاه های مخفی در ضلع شرقي ميدان جوانان قرار دارد و ساختمان مجاور آن متعلق به پانا (خبرگزاري دانش آموزي) است. اطراف اين بازداشتگاه تماما با دوربين هاي مدار بسته مجهز است و درون آن نيز يک بازداشتگاه با سه سالن و در هر سالن بيش از ده بند وجود دارد. مسئول اين بازداشتگاه زير نظر رمضاني فرمانده اطلاعات ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) كار می كند."
سایت مزبور سپس به شیوه های شکنجه علیه دستگیرشدگان در این بازداشتگاه مخفی پرداخته می نویسد "ابتدايي ترين و قديمي ترين نوع شكنجه، ايجاد درد و كتك براي قرباني است تا به ناچار بين تحمل درد و تسليم شدن، يكي را انتخاب كند. در اين روش، مهمتر از ايجاد درد و آزار جسمي، تهديد به شكنجه و ايجاد حالت انتظار براي تحمل درد در فرد است كه از خود درد سخت تر است. گونه ديگر شكنجه، ايجاد خستگي فيزيكي در متهم است. در اين حالت فرد براي مدتي طولاني در نقطه اي كه به لحاظ فيزيكي تعادل ندارد و به بدن فشار وارد است (مثلا به صورت نيم خيز يا با تكيه سر بر روي ديوار يا ...) بي حركت وادار به ايستادن مي شود. اين گونه از شكنجه به روشهاي ديگري هم اعمال مي شود كه بيشتر حاوي نوعي خستگي رواني هستند، كه از اين دست مي توان به محروم كردن متهم از خواب، بيدار كردن مكرر فرد از خواب، تجويز داروهاي محرك و خواب آور و انجام بازجويي هاي طولاني و طاقت فرسا اشاره كرد. كنترل آب، غذا، سيگار، ساعت تنفس، زمان و دفعات قضاي حاجت و ساعت و دفعات بازجويي نیز از موارد دیگر است. فرستادن زنداني به انفرادي، از ديگر روشهاي شكنجه رواني است. در زندان انفرادي، فرد از نور، صدا، اتفاقات، منظره ها و همه چيز دنياي بيرون جدا مي شود و در چارديواري خويشتن محبوس و محصور مي شود. تنها بودن و كاهش فعاليت پنج حس طبيعي فرد كافي است تا بعضي از افراد را ظرف چند روز به آستانه ديوانگي يا افسردگي بكشاند. كه البته گاهي صداهاي آزار دهنده و غذاهاي نامناسب يا برهم زدن نظم خواب و غذاي فرد نيز شرايط انفرادي را دشوارتر مي سازد
اتحاديه اروپا کنفرانس هولوکاست را به شدت محکوم کرد
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای، برگزاری کنفرانسی با موضوع هولوکاست در تهران را به شدت محکوم کرده و از آن عمیقا ابراز نگرانی نموده است. در بیانیه اتحاديه اروپا آمده است کشورهای عضو به شدت از برگزاری كنفرانسی با موضوع هولوكاست در ایران نگران هستند و به شديدترين شکل ممکن آن را محکوم می کنند. رژیم تهران با تلاشهای مداوم خود برای زیر سئوال بردن و بی اهميت جلوه دادن حقايق غيرقابل انكار هولوكاست به گفتگوی فرهنگها و مذاهب آسيب رسانده است.
برگزاری کنفرانس هولوکاست در تهران و حضور شماری از رهبران فرقه های نژادپرست و آدمکش و اظهارات روز گذشته احمدی نژاد مبنی بر اینکه "اسرائیل بزودی مانند اتحاد جماهیر شوروی سابق محو خواهد شد"، بازتاب بسیار گستره ای در مطبوعات و رادیو تلویزیونهای جهان پیدا کرده و باعث خشم و اعتراض محافل سیاسی و مطبوعاتی در کشورهای غربی شده است
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

No comments:

 
direction:rtl;