Sunday, December 10, 2006

19/09/1385 یکشنبه


نظر شما در مورد 16 آذر امسال چیست ؟
لطفا" ما را از نظرات خود آگاه سازيد . ايميل ارتباط با ما در انتهاي خبرنامه موجود مي‌باشد
تجمع دانشجویان معترض در دانشگاه امیرکبیر
خبرگزاری مهر
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حرکتی اعتراض آمیز در داخل این دانشگاه تجمع کردند. به گزارش خبرنگار مهر، در پی تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خیابان های منتهی به این دانشگاه توسط نیروی انتظامی بسته شد.
نیروی انتظامی خیابان سمیه و ورودی های آن، خیابان حافظ و زیر پل و همچنین خیابان شهید سپهبد قرنی از طالقانی به سمت پایین را بسته است




ایرانپرس نیوز
خبرنامه امیرکبیر: تجمع و تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه های تهران در دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ظهر امروز با شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
از صبج امروز نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان های اطراف دانشگاه حضور گسترده داشتند و دانشجویانی که قصد داشتند وارد دانشگاه شوند می بایستی از حلقه های متعدد نیروهای امنیتی و انتظامات دانشگاه عبور می کردند.
گفتنی است دو درب اصلی دانشگاه امیرکبیر کاملا بسته شده بود و کلیه عبور و مرورها از درب اصلی دانشگاه انجام می شد. نیروهای انتظامی و امنیتی دانشجویان دیگر دانشگاه های تهران که قصد داشتند در این تجمع شرکت کنند توسط نیروهای امنیتی پراکنده می شدند.
ساعت ۱۲ جمع بیش از ۷۰۰ نفره دانشجویان با مراجعه مقابل درب خیابان حافظ دانشگاه قصد داشتند با گشودن این درب دانشجویانی که پشت در مانده بودند را وارد دانشگاه کنند. این حرکت دانشجویان که با شعارهای «دانشجوی آزاده حمایتت می کنیم»، «محمود احمدی نژاد عامل تبعیض و فساد» همراه بود با برخورد شدید گارد ویژه مواجه شد.
گارد ویژه دانشجویانی که پشت درب حافظ تجمع کرده بودند را با ضرب وشتم شدید پراکنده کرد. همچنین این نیروها در حالی که دانشجویان در حال کشیدن در بودند با ضربه زدن به دست و پای دانشجویان با باتوم های خود سعی کردند مانع تجمع دانشجویان مقابل در شوند. در مقابل این حرکت نیروهای انتظامی دانشجویان شعار «حکومت زور نمی خوایم، پلیس مزدور نمی خوایم»، «نظامی برو گمشو» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.
عاقبت فشار و ازدحام جمعیت که هر لحظه بر تعداد آن در داخل دانشگاه افزوده می شد، موجب شد قفل در شکسته شود. اما پیش از باز شدن در نیروهای انتظامی و امنیتی دانشجویان که پشت در مانده بودند را پراکنده کرده بودند.
در ادامه جمع بیش از ۱۰۰۰ نفره دانشجویان با حضور در صحن مرکزی دانشگاه برنامه تریبون آزاد خود را برگزار نمودند.
در ابتدای این تریبون علی نیکونسبتی، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، با اشاره به انتصابی بودن دکتر رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، گفت: ایشان چون خودشان اتصابی هستند فکر می کنند انجمن اسلامی هم دانشگاه باید انتصابی باشد. اما از نظر اتحادیه تنها انجمن مشروع دانشگاه امیرکبیر، انجمن منتخب ۲۸۰۰ نفر از دانشجویان آن است.
نیکونسبتی در ادامه با اشاره به این که معضلات ما فقط به دانشگاه ها خلاصه نمی شود، گفت: امروز روزنامه ها به شدت سرکو ب می شوند، جنبش زنان با برخورد وحشیانه نیروهای انتظامی مواجه می شوند و…. و این نتیجه سیاست های غلط دولت احمدی نژاد است که با هزار تقلب و اما و اگر پست ریاست جمهوری را برعهده گرفت.
عضو دفتر تحکیم در ادامه با اشاره به سمت قبلی زاهدی، وزیر علوم، گفت: این شخص تا قبل از وزیر شدن رئیس امور دیه کرمان بوده و هیچ سمت بالاتری جز این نداشته است و با استفاده از رانت باهنر، نماینده مجلس، به این سمت منصوب شده است.
نیکونسبتی با اشاره به معضلات فراوان موجود در کشور از جمله وضعیت اقتصاد، سیاست خارجی، سیاست های اجتماعی و…. به انتقاد شدید از اصولگرایان پرداخت که با سیاست های خود را کشور با بحران های متعدد مواجه کرده اند؛ و ادامه داد: اصولگرایان آن چنان بد عمل نموده اند که حتی کسی حاظر نیست با این عنوان فعالیت کند که نمونه بارز آن حضور آن ها با عناوین جدید در انتخابات شوراهاست.
نیکو نسبتی با اشاره به آمارهای احضارها و بازداشت دانشجویان و احکام کمیته انضباطی گفت: دکتر زاهدی لیاقت نشستن بر صندلی وزارت را ندارد و وقت آن رسیده این شخص به خاطر عملکردش در وزارت علوم، از این سمت استعفا داده و مورد محاکمه قرار گیرد.
نیکونسبتی در پایان با اشاره به این که دولت چون نمی تواند به وعده های خود عمل کند در حال سرکوب کلیه منتقدین است، گفت: اما دانشگاه زنده است و همچنان منتقد دولت باقی خواهد ماند.
در ادامه این تریبون، اسماعیل سلمانپور، از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک در طی سخنانی با اشاره به این که قرار است فردا در دانشگاه امیرکبیر احمدی نژاد حضور یابد، گفت: آقای احمدی نژاد! دانشجویان پلی تکنیک آنهایی هستند که امروز اینجا تجمع کرده اند و فریاد می زنند: «محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد».
سلمانپور در ادامه با اشاره به این که آمفی تئاتر دانشگاه قرار است با نیروهای امنیتی و دانشجویان دانشگاه امام صادق پر شود، افزود: این افراد مسلما برای احمدی نژاد دست و سوت می زنند و از او استقبال می کنند، اما اگر احمدی نژاد جرات دارد، در جمع دانشجویان واقعی دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کند.
بابک زمانیان دیگر عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک نیز با اشاره به اعلام حضور احمدی نژاد در در این دانشگاه، در سخنان کوتاهی گفت: آقای احمدی نژاد! فردا ساعت ۸ صبح دانشجویان پلی تکنیک منتظر تو هستند. امیدواریم در جمع دانشجویان امیرکبیر حاضر شوید.
عباس حکیم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن دانشجویان پلی تکنیک، به مرگ سه دانشجو و چند خودکشی در عرض کمتر از یک هفته اشاره کرد و با گرامی داشت یاد مرحوم توحید غفارزاده گفت: این دانشجوی سبزواری به دست یک بسیجی کشته شد اما مسئولین وزارت علوم در کمال ناجوانمردی دانشجوی مقتول را به مزاحمت برای «نامزدش» متهم می کنند و عملی که توسط دانشجوی بسیجی انجام شده را عمل به وظیفه می دانند.
حکیم زاده به آمار محدودیت ها و برخوردهای گسترده بر علیه دانشجویان که در عرض یک سالی که احمدی نژاد قدرت را در دست گرفته اشاره کرد و گفت: جالب اینجاست که نزدیک به نیمی از این برخوردها و محدودیت ها به دانشجویان پلی تکنیک اختصاص دارد.
حکیم زاده با اعتراض به گذشت به بیش از ۸۰ روز از بازداشت دکتر کیوان انصاری به دلیل اتهاماتی واهی و پوچ، گفت: ما آرزو داریم که ایشان هر چه سریعتر از زندان آزاد شوند.
حکیم زاده، به روزبه ریاضی و یاشار قاجار از دانشجویان سه ستاره پلی تکنیک اشاره کرد و گفت: جالب آن که وزیر علوم در اظهاراتی مضحک همچنان وجود این دانشجویان را تکذیب می کنند.
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی امیرکبیر در پایان با انتقاد از افرادی که به دنبال ایدئولوژی گرایی در میان جنبش دانشجویی هستند، گفت: انجمن های اسلامی در سال های اخیر از دو سو تحت فشار بوده اند. از سوی حاکمیت اقتدارگرا و از سوی جریانات سیاسی که نتوانسته اند از دانشجویان به عنوان پیاده نظام خود استفاده کنند.
حکیم زاده در ادامه نسبت به تفکری که به انجمن های اسلامی توصیه می کند وجه دینی خود را تقویت کنند و دانشجویان سکولار را از انجمن ها اخراج کنند، گفت: دانشجویان امروز هوشیارتر از آن هستند که در دام ایدئولوژی گرایی مترجعانه دهه ۶۰ بیافتند و از همواره از حقوق انسانی کلیه افراد، فارغ از نوع اندیشه، فکر و مذهب شان دفاع خواهند کرد.
دیگر سخنران این تریبون، مجید دری، یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بود. این دانشجو در ابتدای سخنان خود گفت: من از دانشگاه علامه می آیم و سلام گرم دانشجویان این دانشگاه را به دانشجویان شجاع و بی پروای پلی تکنیک می رسانم. مجید دری با اشاره به این که دیکته ای به رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص برخورد با دانشگاه شده است، به رئیس بی کفایت دانشگاه علامه هم شده است، گفت: بسیاری از اساتید دانشکده علوم سیاسی ما را با اتهامات واهی و حتی اتهامات اخلاقی بازنشست می کنند و یا آن ها را اخراج می کنند.
در ادامه تریبون آزاد، وحید عابدینی، عضو انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران، گفت: امروز اینجا جمع نشدیم که از استبداد حاکم شکوه کنیم، امروز اینجا جمع نشدیم که بگوییم چرا پس از گذشت سال ها هنوز قاتلین عزت ابراهیم نژاد شناسایی نشدند، امروز اینجا جمع شدیم تا از استقلال دانشگاه ها و آزادی در دانشگاه دفاع کنیم. عابدینی در ادامه با اشاره به این که نبض امیرکبیر را در حمام فین زدند گفت: اما امروز نبض جنبش دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر می تپد.
در پایان تریبون دانشجویان در مقابل انجمن اسلامی جعلی که از سوی دانشگاه امیرکبیر به عده ای معدود از بسیجیان اعطا شده است حضو ر پیدا کردند. دانشجویان در تجمع مقابل دفتر انجمن جعلی شعارهایی مانند «انجمن بسیجی تعطیل باید گردد»، «انجمن امنیتی تعطیل باید گردد»، «انجمن منتخب حمایتت می کنیم»، «این لانه جاسوسی اشغال باید گردد» و… سر دادند.
عباس حکیم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی منتخب دانشجویان، گفت: دانشگاه با حضور فراوان نیروهای امنیتی و با ترس و هراس فراوان دفتر انجمن اسلامی را در نیمه های شب با بولدوزر تخریب کرد و وسایل آن به سرقت برد. اما ما در روز روشن و با پشتوانه قاطبه دانشجویان و با اعلام قبلی اینجا حضور پیدا کردیم تا به مدیریت دانشگاه اثبات کنیم که ما نیازی به تایید دانشگاه نداریم و این دانشگاه است که برای اداره دانشگاه مجبور است به رای و نظر دانشجویان احترام بگذارد.
حکیم زاده در ادامه با اشاره به مصوبه شورای مرکزی انجمن اسلامی، گفت: ما نه خواستار تخریب این دفتر هستیم و نه آسیبی به آن می رسانیم بلکه در حرکتی مدنی طبق مصوبه شورای مرکزی انجمن اسلامی امروز درب این انجمن جعلی را قفل و زنجیر می کنیم و به دانشگاه یک بار دیگر فرصت می دهیم تا به رای و نظر دانشجویان احترم بگذارد.
در پایان مراسم علی نیکونسبتی، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی، با نصب قفل و زنجیر بر درب انجمن جعلی دانشگاه گفت: ما برخلاف مسئولین مدنی هستیم و به تخریب اموال نمی پردازیم در حالی که آن ها انجمن اسلامی امیرکبیر را تخریب کردند.
نیکونسبتی در پایان گفت: آقای احمدی نژاد هم اگر جرات دارد در جمع دانشجویان صحبت نمایند، هر چند ما مطمئن هستیم که کارنامه ایشان غیرقابل دفاع است که اجازه نمی دهند حتی یک نفر از جمع منتقدان از ایشان سوال کنند. نصب قفل و زنجیر بر درب انجمن جعلی دانشگاه امیرکبیر با استقبال و تشویق شدید دانشجویان حاضر در تجمع همراه شد
دانشجویان پلی تکنیک تهران دست به تجمع اعتراض زدند
روزنه
امروز یکشنبه ١٩ آذر طبق قرار قبلی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک در محوطه دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند. نیروهای نظامی و سرکوب خیابانهای منتهی به دانشگاه، خیابان سمیه و ورودی های آن، خیابان حافظ و زیر پل و همچنین خیابان شهید سپهبد قرنی از طالقانی به سمت پایین را بسته است. تجمع از ساعت ١٢ ظهر شروع شده است. گفته شده بود که امروز احمدی نژاد قرار است در این دانشگاه سخنرانی کند و دیروز هیئتی برخی نقاط دانشگاه را مورد بازدید قرار داده بودند.
سازمان جوانان کمونیست از همه مردم آزادیخواه تهران، از دانشجویان دانشگاههای مختلف میخواهد از اعتراض دانشجویان حمایت کنند و در مقابل سرکوب دانشجویان، دستگیری و اذیت و آزار آنها به هرشکل که میتوانند دست به اعتراض بزنند. دانشگاه پادگان نیست، نیروهای بسیج و حراست و سایر عوامل سرکوب رژیم باید گورشان را از دانشگاه گم کنند. نیروهای انتظامی حق محاصره دانشگاه و ممانعت از اعتراضات دانشجویان را ندارند و باید گورشان را از اطراف دانشگاه گم کنند.
جزئیات بیشتر اخبار مربوط به تجمع امروز دانشجویان پلی تکنیک را متعاقبا به اطلاع خواهیم رساند
مرگ بر جمهوری اسلامی

آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان جوانان کمونیست
١٠ دسامبر ٢٠٠٦، ١٩ آذر 1385
بربریت اسلامی در پلی تکنیک
با سوسیالیسم جوابش کنید
روزنه
٤ روز بعد از ١٥ آذر سرخ و سوسیالیستی با پرچم "یا سوسیالیسم یا بربریت"، احمدی نژاد این سمبل خشونت و سرکوب حکومت اسلامی به دانشگاه می رود. رفتن احمدی نژاد به دانشگاه مصادف شده است با برگزاری تریبون آزادی که دانشجویان در روز ١٥ آذر در دانشگاه تهران قرارش را با هم گذاشته اند. دانشجویان از همه مردم دعوت کرده اند که در روز ١٩ آذر برای اعتراض به سیاست های سرکوب گرانه حکومت اسلامی در دانشگاه پلی تکنیک جمع شوند و از آنها حمایت کنند. بسیج دانشگاه امام صادق و پلی تکنیک در حرکاتی نمایشی سعی در ایجاد رعب و وحشت و زمینه سازی سرکوب دانشجویان دارد. از طرفی انجمن اسلامی دانشگاه با همکاری دفتر تحکیم وحدت با صدور اطلاعیه ایی تلاش دارند این مراسم را حداکثر در چهارچوب "نقد به دولت" برداران انحصار طلب محدود کنند. اما دانشگاه چپ تر از این حرفها است.
دانشجویان در روز ١٥ آذر نشان دادند تصمیم خود را گرفته و راه و هدف خود را انتخاب کرده اند: "یا سوسیالیسم یا بربریت" این است عصاره و فشرده مجموعه خواستها و شعارهای دانشحویان که به فریاد درآمد و بالا برده شد. دانشحویان باید همان طور که ٣ سال پیش خاتمی را هو کردند، پوزه احمدی نژاد، سمبل سرکوب رژیم اسلامی را صد بار محکم تر به خاک بمالند و شعار های آزادی خواهانه و برابری طلبانه را بار دیگر در صحن دانشگاه طنین اندازکنند.
سازمان جوانان کمونیست از همه مردم و به خصوص جوانان می خواهد یکشنبه ١٩ آذر در دانشگاه پلی تکنیک جمع شوند و در کنار دانشحویان این دانشگاه به جمهوری اسلامی اعتراض کنند و خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری سوسیالیسم به عنوان تنها راه نجات شوند.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی برابری
برقرار باد جمهوری سوسیالیستی
سازمان حوانان کمونیست
١٨ آذر ٨٥ ، ٩ دسامبر ٢٠٠٦
تقارن تجمع سراسری دانشجويان با حضور محمود احمدی نژاد در پلی تکنيک تهران
خبرنامه امیرکبیر
ساعتی قبل با حضور سخنگوی دولت، غلامحسين الهام در دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی
تکنيک تهران) و بازديد وی از آمفی تئاتر مرکزی و سالن تربيت بدنی دانشگاه، شايعات
چند روزه مبنی بر احتمال حضور محمود احمدی نژاد در پلی تکنيک پررنگ تر شد.اين
در حالی است که طبق قرار مشخص شده ميان دانشجويان در تجمع روز چهارشنبه دانشگاه
تهران فردا يکشنبه پلی تکنيک تهران ميزبان دانشجويان دانشگاه های مختلف است تا در
کنار هم فرياد ظلم ستيزی خود را در برنامه ای با نام
دانشگاه زنده، منتقد
دولت
به گوش مسئولين دولت و وزارت علوم برسانند.شنيده ها حکايت از آن
دارد که بسيجيان دانشگاه اميرکبير تحت سرپرستی دانشجويان بسيجی دانشگاه امام صادق
در حال آماده سازی و تمرين انجام فعاليت های سرکوبی و نمايشی می باشند.عده ای
ديگر نيز با تغيير ظواهر خود در حال تمرين پرسش سوالات انتخابی از سوی نهاد رياست
جمهوری می باشند. بيش از ۳۰۰ تن از بسيجيان اميرکبير و امام صادق از ديشب برای
انجام اين امور در آماده باش به سر می برند.از سوی ديگر انجمن اسلامی دانشجويان
پلی تکنيک طی يک فراخوان سراسری از تمام دانشجويان دانشگاه های ايران و ملت آزادی
خواه ايران دعوت کرده تا در تجمع و تريبون آزاد سراسری روز يکشنبه حضوری پرشور
داشته باشند
با حکم مراجع قضايي: 9 كارگر"قوه پارس" در قزوين در بازداشت به سر مي برند
تهران- خبرگزاري كار ايرانرئيس شوراي اسلامي كار شركت" قوه پارس" قزوين از بازداشت 9 تن از كارگران اين شركت توسط مراجع قضايي خبر داد . به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, نماينده كارگران اين واحد توليدي گفت‌‏: به دنبال صدور حكم توقيف اموال شركت توسط مراجع قضايي كه به درخواست بازنشستگان واحد صورت گرفته و ممانعت كارگران از خروج دستگاههاي توليدي , 9 تن از اين كارگران احضار و بازداشت شدند . اين نماينده كارگري گفت‌‏: "قوه پارس" از بهمن 84 تعطيل است و كارگران واحد 5 ماه حقوق و مزايا نگرفته اند , آيا ممانعت كارگران از خروج دستگاههاي توليدي كه معلوم نيست بر اساس چه دلايلي صورت مي گيرد جرم است كه اين بخت برگشتگان احضار و بازداشت مي شوند . او گفت‌‏: به حكم دستگاه قضاء كارگران ديشب ( شنبه شب ) در بازداشت به سر بردند و شرط آزادي آنان تامين وثيقه و وجه نقد اعلام شده است.تا لحظه ارسال خبر ، جزييات ديگري در اين خصوص اعلام نشده است
كارگران معترض قزوين جاده بستند ؛كارگران"پوشينه بافت" ماهها حقوق نگرفته اند، هيچ مقام مسئولي پاسخگو نيست
تهران- خبرگزاري كار ايران
دهها تن از كارگران معترض شركت نساجي" پوشينه بافت" قزوين از ساعات اوليه صبح امروز جاده‌‏هاي اصلي شهر صنعتي البرز به قزوين را بسته و خواستار رسيدگي مسوولان به مشكلات خود شدند.
به گزارش خبرنگار گروه كارگري ايلنا, كارگران" پوشينه بافت" در قزوين به دنبال واگذاري اين واحد از ماهها قبل در بلاتكليفي بسر مي برند و عليرغم مكاتبات مكرر با مسوولان , مشكلات اين واحد و بيش از 700 كارگر همچنان لاينحل مانده است . به گفته يك مقام كارگري خريدار اين واحد ادعا كرده بود كه 280 ميليارد تومان براي رونق اين واحد بحران زده در نظر گرفته در حالي كه در حساب شخصي وي تنها 64 هزار تومان وجه موجود بوده است
متهمان پرونده وبلاگ نويسان در نامه به رئيس دادگاه : دادگاه ما را علني برگزار کنيد، نگران ما نباشيد
پیک ایران
روز : شهرام رفيع زاده، روزبه مير ابراهيمي و اميد معماريان در نامه سرگشاده اي خواستار برگزاري دادگاه خود به صورت علني شدند؛ و با اين تاکيد که: اين اتهامات علني زده شده، چرا دفاع در برابر آن نبايد علني باشد؟ متن نامه به اين شرح است:
به نام خداجناب آقاي مسعودي قاضي محترم دادگاه، ما امضا کنندگان اين نامه سه تن از متهمان پرونده اي هستيم که به نام "پرونده وبلاگ نويسان" شناخته شده و هم اکنون در شعبه تحت مديريت شما مراحل دادرسي را طي مي نمايد.اقدام غيرمنتظره جنابعالي در غيرعلني اعلام کردن بررسي پرونده ما درجلسه اخير دادگاه، درمورخ 12 آذرماه، موجب شگفتي مان شد.انتظارداشتيم با توجه به جلسه حضوري با رييس محترم قوه قضاييه وتاکيد برپيگيري تخلفات ومبنا قرار دادن نتيجه کميته تحقيق سه نفره ايشان، رسيدگي به پرونده به شکل ديگري ادامه پيدا کند.باتوجه به اينکه آيت الله شاهرودي در آن ديدار صريحا اعلام کردند که اعترافات به اجبار گرفته از ما باطل است و نبايد مورد استناد قرار گيرد؛ و به دليل خوشبيني که تلاش مي کنيم نسبت به روند دادرسي عادلانه پرونده داشته باشيم، برآن شديم درخصوص تصميم اخيرتان درباب غيرعلني کردن بررسي پرونده درجلسه اخير دادگاه، که برخلاف مشي جلسه نخست دادگاه درششم آبان ماه بود، نکاتي را به استحضار برسانيم .پرسش ما از شما که مسئوليت خطير قضاوت را در اين دادگاه برعهده گرفته ايد اين است که چرا اتهاماتي که پيش از اين بارها و بارها در محافل مختلف از جمله در مصاحبه هاي مطبوعاتي برخي مقامات قوه قضاييه و حتي در سيماي رسمي جمهوري اسلامي مطرح و پخش شده، بررسي اش در دادگاه غير علني شده است؟ آيا ما اين حق را داريم که وقتي اتهامي به ما در حضور همگان (افکار عمومي و رسانه ها) نسبت داده مي شود، درهمان شرايط از خود دفاع کنيم؟ اگر توجيه، بررسي اتهامات غير اخلاقي است که ما حاضريم ده ها مصاحبه مقامات قضايي رادر زمان بازداشتمان ارائه کنيم که صريحا به ما اتهامات اخلاقي نسبت داده اند.اگر نگران آبروي ما هستيد ما هيچ نگراني از طرح علني چنين اتهاماتي نداريم و دفاعيات مان را هم حاضريم در همان شرايط علني انجام دهيم.درحالي که بعد ازپروژه اعتراف گيري که نهادهاي مختلفي درآن حضور داشته اند، وخدا را شکر روندي است که کم وکيف آن بر هموطنان عزيز پوشيده نيست، آيت الله شاهرودي درجلسه اي با متهمان اين پرونده، به شدت از رفتار هاي انجام شده متاثرشدند، وصميمانه گفتند که با خاطيان پرونده برخورد خواهد شد، عملا محتواي چنين اتهاماتي جاي تعجب است.واساسا اينکه مبناي بررسي پرونده بارديگر همان نوشته هايي است که هم شما وهم ما مي دانيم ماجرايش چيست، عملا بازگشتن به نقطه صفر به نظر مي رسد.اگر توجيه، بر خلاف امنيت عمومي بودن طرح اتهامات است، چرا اتهامات ما در طول اين دو سال بارها و بارها از زبان و قلم ديگران جاري شده است؟ما امضا کنندگان اين نامه ضمن اعتراض به برگزاري غيرعلني دادگاه خواستار برگزاري علني دادگاه هستيم و معتقديم همانگونه که پيش از اين اعلام اتهامات منتسب به ما در سطح گسترده و حتي در رسانه ملي خطري براي امنيت نبود هم اکنون نيز نبايد باشد.لذا ازحضورجنابعالي موکدا خواستاريم دادگاه را علني و با حضور نمايندگان رسانه ها برگزار کنيد، تا افکار عمومي همان گونه که اظهارات اجباري ما را پشت دوربين هاي تلويزيون دولتي شاهدبود، "نيمه پنهان" داستان غم انگيزفرزندان ايران را نيزبشنوند.تا شايد درسي باشد براي کساني که براي قضاوت افکارعمومي اعتباري قائل نيستند، و گمان مي کنند ماه را مي توان هميشه پشت ابرپنهان کرد.پيشاپيش از حسن نظر و توجه شما سپاسگزاريم.
شهرام رفيع زاده - روزبه ميرابراهيمي – اميد معماريان
اعتراض به فيلم «آخر زمان»
فیروزه خطیبی (لس آنجلس)
رادیو فردا فيلم «آپوکاليپتو» يا «آخرزمان» تازه ترين اثر مل گيبسون، به علت صحنه های خشن مراسم «قربانی» کردن انسان، به تلاش برای وحشی جلوه دادن قوم مايا متهم شد.
صحنه قربانی کردن انسان در اين فيلم برفراز يکی از اهرام قوم «مايا» انجام ميشود.
اما صحنه های ديگر فيلم نيز، از جمله مراسم شکار زندانيانی که پس از رها شدن در جنگل مورد اصابت تيرهای آتش زای سربازان قرار گرفته اند، باعث شده که گروهی از فعالان حقوق بشر کشور گواتمالا در آمريکای مرکزی، کارگردان فيلم را به خلق تصوير نادرستی از امپراطوری مايا و تلاش برای وحشی جلوه دادن ساکنان گواتمالا متهم کنند.
فيلم نامه فيلم «آپوکاليپتو» توسط مل گيبسون و با همکاری فيلمنامه نويس ايرانی فرهاد صفی نيا نوشته شده است.
ريچارد هنسن استاد جامعه شناسی دانشگاه آيداهو، يکی از ناظران تاريخی اين فيلمنامه که رساله های گوناگونی درباره قوم مايا نوشته است، اين فيلم را قوی و ارزشمند ارزيابی می کند.
او می گويد اين فيلم توانسته است از طريق دکور، لباس و صورت پردازی، تصوير دقيق و عينی از قوم مايا را به تماشاگر عرضه کند.
به گفته آقای هنسن، اين فيلم بيش از هر چيز و در وهله اول يک محصول سينمايی هاليوودی بشمار ميرود و نه يک فيلم مستند.
فيلمنامه نويس ايرانی اين فيلم فرهاد صفی نيا معتقد است که اين فيلم نيز مانند ديگر فيلم های تاريخی ساخت هاليوود از جمله «اسکندر» يا «همه مردان پرزيدنت»، محصول درهم آميزی وقايع تاريخی و مستند است که با استفاده از قدرت تخيل کارگردان و نويسندگان آن ساخته شده است.
فیلم نامه نویس ایرانی فیلم جدید مل گیبسون می گوید خواسته ایم به یاد تماشاگر بیاوریم که همه امپراتوری های بزرگ جهان، شبیه به هم سقوط می کنند
آقای صفی نيا که در نوشتن فيلم نامه «آپوکاليپتو» با مل گيبسون همکاری نزديک داشته است ، شرط اساسی ساختن يک فيلم خوب و موفق را ايجاد توازن بين اصالت تاريخی داستان فيلم و هيجان انگيزتر ساختن آن برای تماشاگر سينما ميداند.
آقای صفی نيا، فيلم «آپاکاليپتو» را بيش از هر چيز، يک اثر هيجان انگيز و سرگرم کننده ميخواند و معتقد است مقصود سازندگان فيلم نيز همين بوده است زيرا فيلم در واقع در رده بندی «فيکشن» يا تخيلی قرار دارد.
فرهاد صفی نيا می گويد او و مل گيبسون تلاش کرده اند با فيلم «آپوکاليپتو» يا «آخر زمان»، اين واقعيت را به ياد تماشاگر جهان امروز بياورند که نشانه های سقوط همه امپراتوری های قدرتمند جهان يکسان است: نابود کردن گسترده محيط زيست، يک جامعه مصرفی رو به زوال و فساد سياسی.
فيلم «آپوکاليپتو» بيش ازهرچيز برای تماشاگر اين پرسش را مطرح می کند که چگونه قومی مانند قوم مايا با فرهنگ غنی، پيش تازی درعلم رياضی، صاحب خط و زبان، توانسته است اين گونه شهرها را تخليه کند و اهرام خود را به رويش جنگل های وحشی بسپرد؟

تظاهرات در حمايت از مبارزات دانشجويان در آلمان برگزار شد
روزنه
در حمايت از مبارزات دانشجويانان در ايران، ديروز پنجشنبه هفتم دسامبر برابر با ١٦ آذر، دو تظاهرات در مقابل کنسولگريهاى جمهورى اسلامى در فرانکفورت و هامبورگ، برگزار شد.

در فرانکفورت، محل برگزاری تظاهرات با برچم ها و پلاکاردهای بزرگی مزین شده بود. پوسترهای بزرگ حاوی شعارهای دانشجويان در١۵ آذر در دانشگاه تهران به همراه عکس های بزر گی از این تظاهرات، جلوه باشکوهی به این تظاهرات داده بود. تعدادى از دانشجویان دانشگاه فرانکفورت که هفته پیش در حمایت از مبارزات دانشجویان قطعنامه اى صادر کرده بودند نيز،در تظاهرات شرکت کردند.در ابتدا، دبير کميته فرانکفورت حزب کمونيست کارگرى ايران، نوید محمدی به زیان آلمانی و فارسی به شرکت کنندگان خوش آمد گفت. سپس محمد شکوهی دبیر تشکیلات آلمان حزب کمونيست کارگرى ايران چند بار به زبان آلمانی و فارسی برای شرکت کندگان سخنرانی نمود که با کف زدنهای حاضرین بویژه دانشجویان دانشگاه فرانکفورت روبرو شد. در ادامه یکی از دانشجویان دانشگاه فرانکفورت در مورد قطعنامه ای که هفته پیش در اجتماع ۵٠٠ نفره دانشجويان اين دانشگاه در محکوميت جمهورى اسلامى و حمايت از مبارزات دانشجويان در ايران صادر شده بود، سخنرانى کرد که با تشويق حضار روبرو شد.تظاهرات با شعارهائى در حمايت از مبارزات دانشجويان براى آزادى و برابرى ادامه يافت. در این تظاهرات پیام سازمان جوانان کمونیست توسط شاهین احدپور قرائت شد
در هامبورگ نیز میتینگ اعتراضی در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی برگزار شد۔میتینگ ساعت ١٦
با شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد،دانشجو کارگر اتحاد اتحاد، دانشجو کارگر حمایتت میکنیم، به زبانهای آلمانی و فارسی شروع شد.در ادامه متینگ اعلامیه آلمانی و فارسی حزب در مورد ١٦ آذر توسط سیامک مکی و مهین کوشا از کادرهاى حزب قرائت شد. سپس حبیب نصوحی دبير کميته هامبورگ حزب برای حاضرین سخنرانى داشت.در این میتینگ پرچمهای حزب، تصاوير مارکس و منصور حکمت همراه تعداد دیگری شعار در حمايت از مبارزات دانشجويان بر افراشته شده بود.
مرگ بر جمهورى اسلامى ايران
زنده باد آزادى زنده باد برابرى
تشکیلات خارج کشور حرب کمونیست کارگری ایران – آلمان
١٧ آذر ۸۵، ۸ دسامبر ٢٠٠٦

آتش زدن تصاویر احمدی نژاد در شهر جبلیه لبنان
ایرانپرس نیوز
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب الله لبنان برای دومین بار هواداران خود را به برگزاری تظاهرات خیابانی در مرکز بیروت فراخوانده است. این تظاهرات قرار است بعدازظهر امروز برگزار شود.
دولت لبنان برای حفظ آرامش تدابیر امنیتی در مراکز اصلی بیروت را افزایش داده است.
تلاش حزب الله و رژیمهای تهران و دمشق برای ساقط کردن دولت فواد سینیوره در حالی دنبال می شود که روز گذشته امیل لحود، رئیس جمهور دست نشانده رژیم بشار اسد، از امضای طرح تشکیل دادگاه بین المللی برای محاکمه عاملان ترور رفیق حریری خودداری کرد.
از سوی دیگر مفتی اهل سنت لبنان در اعتراض به اقدامات بی ثبات کننده حزب الله و حامیانش گفته است براندازی دولت در خيابان را به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد.
وی ساقط كردن دولت را خط قرمز دانست و گفت براندازی دولت از طريق تظاهرات خيابانی، خط قرمز است كه به هيچ وجه به آن اجازه نخواهيم داد.
فواد سينيوره و گروههای طرفدار او تا کنون از فراخواندن حاميان دولت برای تظاهرات پرهیز کرده و تنها بخشی از نیروهای پلیس و ارتش لبنان را برای حفظ نظم در سطح شهر مستقر کرده اند. با این حال شبکه خبری العربیه گزارش داد شماری زیادی از طرفداران دولت سینیوره روز گذشته در شهر جبلیه گردآمده و علیه مخالفان دولت دست به تظاهرات زدند.
تلویزیون العربیه صحنه هايی را نشان داد که در آن برخی از تظاهرکنندگان تصاویر امیل لحود، رئیس جمهور لبنان، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و احمدی نژاد را آتش می زدند.
یکی از تظاهرکنندگان گفت دولت لبنان توسط مجلس نمایندگان انتخاب شده و در حال حاضر با یک حرکت کودتايی از سوی حزب الله که مورد حمایت رژیمهای تهران و دمشق است، مواجه شده است.
وی گفت در تمام مناطق مردم می گویند نه به رژیم دمشق، نه به رژیم تهران، بله به لبنان آزاد و مستقل.
در همین حال روزنامه‌ يديوت‌ آهارونوت‌، چاپ اسرائیل در شماره امروز خود نوشت اعضای شبکه ترور القاعده‌ در ماههای اخیر به‌ جنوب‌ لبنان‌ نفوذ کرده‌ اند.
خبرگزاری فرانسه که این خبر را مخابره کرده به نقل از يديوت‌ آهارونوت‌ نوشت اين‌ افراد‌ تلاش می کنند تا با اقدامات‌ تحريک‌ آميز خود آتش بسی‌ را که‌ از اواسط ماه اوت‌ در پی‌ تصويب‌ قطعنامه‌ 1701 شورای امنیت برقرار شده است، بهم بزنند.معاون وزیر دفاع اسرائیل نیز امروز طی سخنانی در رادیوی این کشور، تظاهرات خیابانی حزب الله در بیروت را اقدامی دانست که از سوی محور شر سازماندهی شده است و گفت رژیم تهران تلاش دارد سلطه شوم خود را در منطقه از لبنان تا افغانستان بگستراند
برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم


مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
آدرس جدید سایت سازمان جوانان کمونیست
http://www.cyoiran.com/
http://sjk-news.blogspot.com
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
http://daneshgah-16azar.blogspot.com
communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

sjk_news@yahoo.com

1 comment:

Anonymous said...

-

Photo: Iranian student's Protests, December 2006 تصاویر تظاهرات آذر 85 دانشجویان ایرانی



http://www.persiancultures.com/news/student_of_iran/protest_december2006/protest_iranian_students_2006_1.htm





-

 
direction:rtl;