Thursday, October 05, 2006

1-دوستان و همکارانتان را تشوبق کنید نامه پدر کبرا را امضا کنند و یا به مقامات جمهوری اسلامی ایران نامه اعتراضی بنویسند و خواهان آزادی فوری کبرا رحمانپور، شهلا جاهد، نازنین فاتحی و فاطمه حقیقت پژوه شوند. 2-نامه های کبرا و پدرش را به میلینگ لیست خود بفرستید و آنها را تشویق به حمایت از این کمپین کنید. 3-اگر سایت و وبلاگی دارید خواهش میکنیم این کمپین را منعکس کنید.اگر به نشریه ای دسترسی دارید تشویق کنید که این کمپین را منعکس کنند. 4- 5-اگر میتوانید از نهادها و سازمانهای مدافع حقوق انسان و علیه اعدام بخواهید با ارسال نامه های اعتراضی به سران جمهوری اسلامی آنها را تحت فشار قرار دهند که کبرا، شهلا، نازنین و فاطمه را آزاد کند و بطور کلی مجازات اعدام را لغو کند. الهام حق شناسمسعود شیرازیwww.save-kobra.blogfa.com
انتقال شبانه پوریا نژاد ویسی به اسلامشهر
از وبلاگ خبری آسمان نيوز
اخبار رسيده از بند 350 اوين حاکيست پوريا نژاد ويسي را به بهانه حضور در جلسه بازپرسي، شبانه به اسلامشهر انتقال داده اند. بازپرسي وی در حوزه اختيارات شعبه 1 دادياري انقلاب اسلامشهر کرج است، اما اينکه چرا او را شبانه به آن محل منتقل کرده اند، باعث ايجاد نگراني در بین هم بندانش شده است.
يادآوري مي شود پوريا نژاد ويسي نويسنده و تهيه کننده برنامه تلويزيونِی "ماجراي ورود و توزيع گوشت هاي آلوده به کشور" در دوران رياست جمهوري خاتمي بود که از شبکه دوم صدا و سيما پخش شد و اينک به نطر میرسد مورد انتقام گيري عوامل اين کلاهبرداري که در دولت احمدي نژاد صاحب نفوذ هستند، قرار گرفته است.
نامه سنديکای شرکت واحد به فدراسيون جهانی کارگران حمل و نقل 55 نفر از کارگران اخراجی همچنان از بازگشت به سرکار محروم هستند

11 مهر 1385

.2
یک واقعه تکاندهنده !
از سایت انتگراسیون ایرانیان ساکن آلمانwww.if-id.de
ما همواره از رسانه های گروهی، اخبار و گزارش هایی درباره پناهندگان در کشورهای مختلف می شنویم چون پناهنده ای خودکشی کرد؛ پناهندگان دست به اعتصاب غذا زدند؛ گروهی پناهنده اخراج شدند؛ راسیست ها کمپ پناهندگان را به آتش کشیدند؛ کودکان پناهنده دچار بیماری های روانی و افسردگی شدند؛ قاچاقچیان پناهجویان را به دریا انداختند و...
اما گزارش اخیر روزنامه پرتیراژ "حریت" ترکیه، بسیار دردناک و تکان دهنده است. مامورین مرزی یک دولت دموکراتیک عضو اتحادیه اروپا، در یکی از جزایر مرزی خود تعدادی پناهنده را دستگیر می کنند به دست آنها دستبند می زنند و با کشتی پلیس دریایی به سواحل شهر ازمیر ترکیه، روانه می سازند. اما در نزدیکی ساحل دستبند را از دست آنها باز کرده و به دریا می ریزند.
این خبر با تصاویر پناهندگان در شماره بیست و هفتم سپتامبر 2006 روزنامه حریت چاپ شده است. عین همین گزارش را از ترکی به فارسی برمی گردانم.
40 تن پناهنده به طور قاچاق از طریق ترکیه به مرزهای یونان نزدیک می شوند. این 40 نفر در جزیره ساکیز توسط ماموران مرزی یونان دستگیر می گردند. سپس آنها را با یک کشتی پلیس دریایی به نزدیکی های سواحل ترکیه روانه می کنند و آنها را در آنجا به دریا میریزند. روستائیانی که صدای فریاد کمک به گوششان رسیده بود به یاری آنها می شتابند و 31 نفر را که دو نفرشان زن بودند نجات میدهند. اما 6 پناهنده غرق و 3 تن دیگر نیز مفقودالاثر می شوند.
این پناهندگان از کشورهای فلسطین، تونس، الجزایر، عراق و لبنان، نخست به استانبول آمده بودند و سپس از طریق دریای اژه، قصد ورد به یونان را داشتند که در جزیره ساکیز یونان دستگیر میشوند. برخی از این پناهجویان از کشتی پا به خاک جزیره گذاشته بودند و برخی نیز در داخل کشتی برای خروج آماده می شدند که توسط نیروهای امنیتی ساحلی یونان محاصره و دستگیر می شوند.
مامورین مرزی به دست همه این 40 پناهنده دستبند زدند. سوار کشتی امنیتی مرزی نمودند و به سوی سواحل ترکیه به حرکت درآمد. کشتی یونانی پناهجویان را به نزدیکی های ساحل شهر ازمیر ترکیه آورد. در آنجا مامورین امنیتی دستبندها را از دست پناهجویان باز کردند و آنها را در 300 - 400 متری ساحل به دریا ریختند. ساعت 4.30 صبح بود که روستائیان با شنیدن فریادهای کمک کمک به ژاندارمری مراجعه کردند و واقعه را خبر دادند. اکیپهای ژاندارمری به منطقه آمدند و با قایق های ماهیگیری به سوی صداها حرکت کردند. از آبهای این منطقه 19 تونسی، 5 فلسطینی، 5 عراقی، 2 لبنانی که جمعا 31 نفر بودند از خطر مرگ نجات داده شدند. 3 تونسی، 1 فلسطینی، 1 جزایری و 1 عراقی، یعنی 6 نفر نیز که شنا نمیدانستند غرق میشود. 3 تونسی هم مفقودالاثر هستند. مامورین یونانی فقط به دو زن جلیقه نجات داده بودند.
یکی از نجات یافتگان عراقی این واقعه دهشتناک را چنین تعریف کرد: ما هنگامی که به جزیره یونانی وارد شدیم بعضیهایمان پا به خاک جزیره گذاشته و بعضیها هم در کشتی آماده پیاده شدن بودند که ماموران ساحلی یونان ما را محاصره کردند. پس از دستگیری به دستهایمان دستبند زدند و ما را سوار کشتی خود کردند. کشتی به سوی آبهای ترکیه به حرکت درآمد. در آبهای ترکیه، نخست دستبندها را از دستهای ما باز کردند و سپس همه ما را به دریا ریختند. آنهایی که شنا بلد نبودند غرق شدند. ما با مرگ روبرو بودیم. روستائیانی که صدای فریادهای ما را شنیده بودند به یاری ما آمدند و ما را از مرگ حتمی نجات دادند.
محمد کاراجا، یکی از اهالی روستای کوچوکباحچه نیز گفت، حوالی ساعت 4.30 بود که با صدای سگ های ده از خواب پریدم. فریادهای کمک کمک از دریا شنیده می شد. بلافاصله به ژاندارمری رفتم و آنها را در جریان واقعه قرار دادم. ژاندارمها به ساحل آمدند و با قایقهای ماهیگیری به سوی فریادهایی که از آنجا می آمد حرکت کردند. در آنجا با انسان هایی که با لباس در حال غرق شدن بودند روبرو شدند و آنها را نجات دادند.
این خبر بسیار هولناک است. انسانهایی که به امید رسیدن به یک زندگی انسانی، جنگ و کشتار، زندان و شکنجه و اعدام را پشت سر گذاشته و راههای طولانی و پرخطر را پشت سرگذاشته بودند، این بار توسط مامورین یکی از دولت های دموکراتیک غرب، به آغوش مرگ فرستاده شدند. این عمل غیرانسانی مامورین دولت یونان را باید شدیدا محکوم کرد. همچنین نامه های اعتراضی به سفارتخانه های یونان در کشورهای مختلف ارسال کرد. از دولت یونان، به دلیل این جنایت آشکار و عمدی علیه بشریت به نهادهای بین المللی مانند پارلمان اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، نهادهای مدافع حقوق بشر و پناهندگان شکایت کرد. دولت یونان، حداقل باید به بازماندگان غرق شدگان و همچنین به این 31 پناهنده خسارت بپردازد. از سوی دیگر این پناهندگان باید به یک کشور پناهنده پذیر انتقال داده شوند و تحت مداوا قرار گیرند.
باید از هر طریق این جنایت دولت یونان را با هدف همبستگی با پناهندگان و رعایت حقوق انسانی و اجتماعی و سیاسی آنان و محکوم کردن اقدامات ضدپناهندگی دولتهای دموکراتیک غرب را به گوش جهانیان رساند
.3
تجمع در رم برای اعتراض به احکام اعدام و سنگسار در جمهوری اسلامی
یک ایستگاه رادیويی در رم (ایتالیا) از شنوندگان خود درخواست کرده است در اعتراض به صدور احکام اعدام و سنگسار در ایران تحت حاکمیت ملایان، پنج شنبه شب در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در این شهر تجمع کنند.
به گزارش رادیو فردا، تجمع کنندگان قرار است با در دست داشتن شمع های روشن و سر دادن شعار 'کبری را از مرگ نجات دهیم'، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی تجمع اعتراضی برپا کنند.
تا کنون صدها شخصیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری ایتالیا حمایت خود را از این گردهمايی اعلام کرده اند. دهها شهردار ایتالیايی نیز گفته اند در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در رم حضور خواهند یافت.
فدراسیون ملی مطبوعات ایتالیا نیز با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از گردهمايی امشب اعلام کرده است.
حکم اعدام کبری رحمانپور قرار است 8 روز دیگر در تهران به اجرا گذاشته شود.
مجری ایستگاه رادیويی در رم خطاب به شنوندگان خود گفته است مشکلات و دردسرهای روزمره نباید ما را از آنچه در ایران می گذرد، غافل سازد. ما نباید در مقابل حکم اعدام زن جوان 25 ساله ای که در عین مقصر بودن، خود قربانی خشونت است، ساکت بمانیم.
.4
دستگيری شماری از پناهجویان آواره ایرانی در یونان
پليس يونان امروز 47 پناهجوی ایرانی را که از جهنم جمهوری اسلامی گریخته بودند، در شمال اين كشور دستگیر کرده است. پناهجویان ایرانی در قسمت بار يک كاميون پنهان شده‌ بودند. به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين دومين مورد شناسايي مهاجرين غيرقانوني توسط پليس يونان بوده و تعداد مهاجرين بازداشت شده را به 113 نفر رسانده است. به گفته مقامات يوناني، قاچاقچيان مظنون دستگير و شناسايي نشده‌اند.
اين كاميون بامداد امروز در نزديكي روستاي "ديوني" در فاصله 300 كيلومتري شرق تسالونيكي متوقف شد.
پليس شمال يونان پيش از اين از دستگيري 66 مهاجر غيرقانوني و راننده كاميون خبر داده بود كه اتباع ايران، عراق، پاكستان و افغانستان بودند و طي بازرسي عادي پليس از اين كاميون‌ها دستگير شدند.
يونان يكي از خطوط اصلي انتقال مهاجرين غيرقانوني به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا است كه بيشتر آنها از تركيه وارد اين كشور مي‌شوند.
.5
تجمع اعتراض آمیز معلمان در مقابل ساختمان آموزش و پرورش
تعدادی از معلمان صبح امروز مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند .
به گزارش خبرنگار اجتماعی مهر، امروزسیزدهم مهرماه برابر با پنجم اکتبر "روز جهانی معلم" است. روزی که در سال 1994در اجلاس وزاری آموزش و پرورش یونسکو به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شد ، اما علیرغم پذیرش وزیر وقت آن روزها در برگه های تقویم اثری از آن به جا نماند.
معلمان، رؤسا واعضای سازمان معلمان ایران و کانون صنفی معلمان ایران که از ساعت 10صبح روبروی ساختمان اصلی وزارتخانه آموزش و پرورش تجمع کرده و پلاکارد در دست گرفته اند به فراموش شدن این روزدر تقویم ها اعتراض دارند.
این افراد که با نگاهی گذارا تعدادشان به 200 نفر می رسد برای گفتن حرفهای خود آمده اند. آمده اند تا از مسئولان بخواهند که به مطالبات معلمان در زمینه حقوق، مزایا، طرح ارتقای شغلی، طرح جدید ارزشیابی، معلمان مازاد و مشکلات مربوط به معلمان بازنشسته و... رسیدگی شود .
دبیر کل سازمان معلمان ایران به خبرنگار مهرمی گوید : شورای عالی انقلاب فرهنگی که مسئول ثبت روزهای تاریخی تقویم کشور است هنوز این روز را به عموم مردم معرفی نکرده است .
علیرضا هاشمی از کاهش 50 درصدی قدرت خرید معلمان، وعده های بی پاسخ وزیرآموزش وپرورش و بی توجهی به لایحه نظام پرداخت هماهنگ انتقاد می کند .
وی این تجمع را قانونی می داند و به نمایندگی از فرهنگیان سراسر کشور خواهان رسیدگی جدی به مطالبات معلمان است .
به گزارش خبرنگار مهر، در بیانیه های مختلف این گروه معترض درخواستی از نوع دیگر به چشم می خورد. آنها از رئیس جمهورخواسته اند تا برای چند روز جمعیت یک میلیونی فرهنگیان را همچون استانی بنگرند و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.
در این میان بیانیه ای خطاب یه وزیر آموزش و پرورش نوشته شده و فرهنگیان از محمود فرشیدی خواسته اند تا وعده های خود را برای گرفتن رای اعتماد مجلس دوباره در ذهن مرور کند و حداقل به چند مورد آنها عمل کند.
بیاینه های دیگر نیز خطاب به مجلس شورای اسلامی، دانش آموزان و اولیای آنان است که خواستار جدی گرفته شدن سرنوشت حدود 15میلیون دانش آموز شده اند.
.6
خبرگزاري فارس:معاون اطلاعات پليس استان آذربايجان شرقي گفت: 23 نفر از افرادي كه در حوادث تبريز دستگير شده بودند از اتهامات خود تبرئه شده و آزاد شده‌اند. به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمد ايمان‌نژاد در جلسه رسيدگي به جرايم خاص در دادگستري استان‌ آذربايجان شرقي افزود : اكنون اين افراد براي نشان دادن بي گناهي خود به آزادي خودشان اشاره مي‌كنند و آن را دستاويز قرار مي‌دهند. وي همچنين با اشاره به كشف 4 هزار و 650 بشقاب ماهواره و ابزارهاي آن در 6 ماهه اخير و يك‌هزار و 800 بشقاب در 45 روز اخير در تبريز، از كشف و ضبط بيش 235 هزار بطري مشروبات الكلي خارجي در 6 ماهه امسال در استان خبر داد. ايمان‌نژاد اضافه كرد:هفت هزار و 500 لوح فشرده حاوي تصاوير مستجهن توسط پليس كشف شده و تعداد دستگير شدگان اوباش امسال به 58 نفر بالغ مي‌شود كه 20 نفر آنان مربوط به تبريز هستند، در حالي كه در سال گذشته 200 نفر از اوباش دستگير شده بودند. معاون اطلاعات نيروي انتظامي آذربايجان شرقي در ادامه تصريح كرد:هرگونه حركت ضدامنيتي ارازل و اوباش پس از خروج از زندان كنترل مي‌شود و ما با آن‌ها و گروه بدحجاب برخورد مي‌كنيم. ايمان‌نژاد خواستار كار فرهنگي براي برخورد با بدحجابي در جامعه شد و لزوم سرمايه‌گذاري در اين زمينه را گوشزد كرد.
.7
احتمال اعدام رییس شورای شهر
عصر ایران - تعدادی از اعضای شورای شهر یکی از مراکز استان ها دستگیر شده یا متوار ی شده اند .به گزارش خبرنگار عصر ایران(asriran.com)، رییس این شورا به اتهام فساد اخلاقی و برقراری رابطه نامشروع با یک زن توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به لحاظ معمم بودن ، تحویل دادگاه ویژه روحانیت استان همجوارشده است .در صورت اثبات اتهام، احتمال دارد وی به اعدام محکوم شود . این گزارش می افزاید: علاوه بر وی، نایب رییس این شورا نیز به اتهام دخل و تصرف غیر قانونی و سوء استفاده از اموال عمومی بازداشت شده است . عضو دیگر این شورای فعال! نیز که د ر کارمواد مخدر بوده است پس از آن که ماموران از اقدامات وی با خبر شدند و در صدد دستگیری وی برآمدند ، متواری شده است و تلاش نیزوی انتظامی برای ردیابی وی همچنان ادامه دارد .
.8
بازار داغ خودکشی
کارگزاران : زندانی دوباره دستگیر شده در سلول خود، خودکشی کرد. این زندانی فراری که پس از دستگیری مجدد به زندان بریستون انگلیس بازگردانده شده بود به جرم قتل باید تا پایان عمر در پشت میله های زندان می ماند. جسد حلق آویز این مرد به وسیله ماموران زندان کشف شد. در آن سوی جهان نیز یک پدر ژاپنی خودکشی را به عنوان راه حل برگزید و پس از کشتن پسر 20 ساله اش با چاقو، خود را با طناب در راه پله منزلش در توکیو دار زد. جسد پسر جوان و پدر 41 ساله اش توسط مادر این مرد ژاپنی در منزل مسکونی شان کشف شد. یک زن 48 ساله آمریکایی ساکن تگزاس هم دیروز با پریدن از روی عرشه کشتی در حال حرکت دست به خودکشی زد و جان باخت.
.9
مجازات اعدام: سنگسار پريسا, ايران, خيريه, شمامه قربانی, كبرا نجار,صغرا مولايی, فاطمه در خطر اعدام به وسيله سنگسار هستند
ايران پريسا ايران خيريه شمامه قربانی (به نام ملك نيز شناخته ميشود) كبرا نجار صغرا مولايی فاطمه
زنانی كه در بالا نام برده شده اند در خطر اعدام به وسيله سنگسار هستند
پريسا در آوريل 2004 در حال كار به عنوان يك روسپی در شيراز دستگير شده است. او در بازجويی های اوليه به اتهام زنای محصنه اعتراف كرده و ادعا كرده كه شوهرش به دليل فقر، او را به روسپيگری واداشته است. دادگاه او در ژوئن 2004 برگزار شد و در جريان آن، او اعترافش را پس گرفته است. علارغم اين، در 21 ژوئن 2004 شعبه 5 دادگاه جنايی استان فارس او را به دليل زنای محصنه به مرگ با سنگسار محكوم كرده است. در 15 نوامبر 2005، شعبه 32 ديوان عالی كشور حكم را تأييد كرد. پرونده او در حال حاضر از طرف ديوان عالی كشور تحت بازنگری است. پريسا در زندان عادل آباد شيراز زندانی است.
ايران، يك عرب اهوازی از ايل بختياري، به قرار اطلاع موقعی كه با پسر همسايه در حياط خانه اش صحبت می كرده است از سوی شوهرش با چاقو تحت حمله قرار می گيرد. او به شدت صدمه ميبيند و در حال خونريزی بيهوش روی زمين می افتد. در حالی كه او بيهوش بوده، ادعا شده است كه مرد همسايه شوهر او را با كارد خودش می كشد. در بازجويی پليس از ايران در مورد قتل، گفته شده كه او به زنای محصنه با پسر همسايه اعتراف كرده است. ولی او بعدا اعتراف خود را پس گرفته است. يك دادگاه در خوزستان او را به عنوان شريك جرم در قتل شوهرش به پنج سال زندان و به خاطر زنای محصنه به اعدام با سنگسار محكوم كرده است. ديوان عالی كشور حكم را در آوريل 2006 تأييد كرده است. وكيل او نسبت به حكم تقاضای فرجام كرده است. او در زندان سپيدار در شهر اهواز زندانی است.
خيريه يك عرب اهوازي، گفته شده كه از سوی شوهرش تحت خشونت خانوادگی قرار داشته است. او متهم شده كه با يكی از بستگان شوهرش رابطه برقرار كرده و او بعدا شوهر خيريه را كشته است. او در شعبه 3 دادگاه بهبهان در خوزستان، جنوب غرب ايران، به عنوان شريك جرم در قتل شوهرش به مرگ و به خاطر زنای محصنه به سنگسار محكوم شده است. خيريه هرگونه نقش در قتل شوهرش را منكر شده ولی به زنای محصنه اعتراف كرده است. حكم تأييد شده، و به قرار اطلاع، پرونده برای اجازه اجرا به رييس قوه قضائيه ارجاع شده است. خيريه در مورد سرنوشتش، گفته است "من حاضرم به دار آويخته شوم، ولی من را نبايد سنگسار كنند. آنها آدم را خفه ميكنند و آدم ميميرد، ولی اين كه به سر آدم سنگ بزنند خيلی سخت است."
شمامه قربانی (كه به نام ملك نيز شناخته ميشود) در ژوئن 2005 دستگير و در دادگاهی در اروميه در ژوئن 2006 به خاطر زنای محصنه به اعدام به وسيله سنگسار محكوم شده است. بنا به گزارش ها او در زندان اروميه است. به قرار اطلاع، برادران و شوهرش مردی را كه در خانه او ديده بودند به قتل رسانده اند و او نيز نزديك بوده است زير ضربات چاقوی آنان كشته شود. به قرار اطلاع، پرونده او در حال بازرسی مجدد است.
كبرا نجار كه در زندان تبريز در شمال غرب ايران زندانی است، در خطر فوری اعدام قرار دارد. او به عنوان شريك جرم در قتل شوهرش به هشت سال زندان و به خاطر زنای محصنه به اعدام با سنگسار محكوم شده است. او قرار بود پس از گذراندن مدت زندانش كه دو سال پيش پايان يافته است اعدام شود. به قرار اطلاع، او طی نامه ای از كميسيون قضايی عفو تقاضا كرده است كه در محكوميت اعدام به وسيله سنگسار او تخفيف دهند و منتظر نتيجه آن است. گفته شده كه كبرا نجار به وسيله شوهرش كه معتاد به هروئين بوده و او را به شدت ميزده به روسپيگری وادار شده بوده است. در 1995، پس از ضربات سختی كه از شوهرش خورده بود، او به يكی از مشتريانش گفته كه ميخواهد شوهرش را بكشد. بعد، ادعا شده است كه كبرا آن مشتری را سر يك قرار قبلی می برد و او شوهر كبرا را ميكشد. او به اعدام محكوم شد، ولی خانواده مقتول با گرفتن ديه او را بخشيدند.
صغرا مولايی به عنوان شريك جرم در قتل شوهرش عبدالله در ژانويه 2004 به 15 سال زندان و به خاطر زنای محصنه به اعدام با سنگسار محكوم شده است. در جريان بازجويی او گفته است "شوهرم مرتبا مرا زجر ميداد. علارغم اين، من قصد كشتن او را نداشتم. در شب حادثه ... پس از اين كه عليرضا شوهر مرا كشت، من ترسيدم در خانه بمانم چون فكر ميكردم برادرشوهرهايم مرا ميكشند. اين بود كه با عليرضا فرار كردم." عليرضا به خاطر قتل شوهر صغرا مولايی به اعدام و به خاطر "روابط نامشروع" به 100 ضربه شلاق محكوم شد. احكام يادشده در ديوان عالی كشور تحت رسيدگی است. به قرار اطلاع، صغرا مولايی در زندان رجايی شهر كرج نزديك تهران زندانی است.
در مه 2005، شعبه 71 دادگاه جنايی استان تهران فاطمه را (كه نام خانوادگی اش دانسته نيست) به عنوان شريك جرم در قتل به قصاص و به خاطر "رابطه نامشروع" با مردی به نام محمود به اعدام با سنگسار محكوم كرده است. شوهرش به به عنوان شريك جرم در قتل محمود به 16 سال زندان محكوم شده است. پرونده در حال حاضر در ديوان عالی كشور تحت رسيدگی است. بنا به يك گزارش در روزنامه اعتماد در مه 2005، درگيری بين محمود و شوهر فاطمه اتفاق افتاده بود. فاطمه اعتراف كرده كه طنابی را دور گردن محمود بسته و اين باعث خفگی او شده است. او ادعا كرده كه فقط ميخواسته دست و پای محمود را پس از اين كه بيهوش شده است ببندد و او را تحويل پليس بدهد.
اطلاعات زمينه ای عفو بين الملل از دو مورد ديگر حكم اعدام به وسيله سنگسار آگاه شده است: اشرف كلهری (به سند زير و بهروز ) و حاجيه اسماعيل وندUA 203/06, MDE 13/083/2006, 27 July 2006 شده ه ای آن مراجعه فرماييد .(و به روز شده ه ای آن مراجعه فرماييد UA 336/04, MDE 13/053/2004, 16 December 2004 (به سند رييس قوه قضائيه در دسامبر 2002 اعلام كرد كه كاربرد سنگسار قطع شده است، ولی گزارش ها حاكی از آن است كه احتمالا يك زن و يك مرد در مه 2006 سنگسار شده اند.
اقدام توصيه شده: لطفا تقاضاهای خود را هرچه زودتر به زبان های فارسي، انگليسي، عربی يا به زبان خودتان بفرستيد: - بخواهيد كه حكم اعدام به وسيله سنگسار در مورد هفت زن نامبرده بالا به فوريت تخفيف پيدا كند، - مخالفت بی قيد و شرط خود با مجازات اعدام را به عنوان يك مجازات در حد نهايی خشن، غير انسانی و تحقيركننده و ناقض حق حيات بيان كنيد، - به خاطر مقامات ايرانی بياوريد كه كميته حقوق بشر سازمان ملل (در مورد پرونده تونن در برابر استراليا) تصريح كرده است كه تخلف جنايی شناختن زنا و زنای محصنه با استانداردهای بين المللی حقوق بشر همخوانی ندارد. بنا بر اين، حكم اعدام به وسيله سنگسار برای زنای محصنه، بر اساس ماده 6(2) ميثاق بين المللی حقوق مدني، و سياسی كه می گويد حكم اعدام "فقط در مورد شديدترين جنايات" مجاز است، نقض تعهدات ايران بشمار ميرود، - بخواهيد كه به عنوان گام مثبتی در جهت اجرای قوانين و استانداردهای بين المللی مربوط به حفظ حقوق بشر، اعدام به وسيله سنگسار در ايران لغو شود.
.10
بيانيه کانون نويسندگان ايران درباره ی رخدادهای اخير
بيانيه کانون نويسندگان ايران درباره ی رخدادهای اخير مردم آزاده ی ايران سال تحصيلی جاری با خبرهای ناگواری آغاز شده است. برخی دانشگاه ها از ثبت نام دانشچويان دگرانديش و کسانی که در سال هيا گذشته فعاليت های سياسی و فرهنگی دانشچويی داشته اند، در ترم جديد خودداری کرده اند. روشن است که اين رويه به تضادهای اجتماعی و دشواری های گوناگون دامن خواهد زد. به کار بردن چنين روش هايی برخلاف حقوق انسانی است. فعاليت های دانشجويی و چاپ نشريه نه تنها جرم نيست، بلکه حق انکارناپذير دانشجويان است. از سوی ديگر هجوم بی رحمانه به کارگران، از جمله کارگران فرش البرز در بابلسر که برای دريافت دستمزد پرداخت نشده ی خود گرد آمده بودند، جلوه ديگری از اين گونه برخوردهای ضد انسانی است. گذشته از اين، زنانی چون کبرا رحمان پور که قربانی فقر و ستم مضاعف اند در آستانه اعدام هستند. کانون نويسندگان ايران با اعتراض شديد به اين اعمال، برای گسترش آزادی انديشه و بيان و قلم در دانشگاه ها و جلوگيری از اجرای تمامی احکام اعدام و سرکوب کارگران، از همه ی مردم آزادی خواه ياری می خواهد.
کانون نويسندگان ايران

برای مقابله با فیلترینگ جمهوری اسلامی، اخبار و اتفاقات ایران و
جهان را، ما به شما منتقل می کنیم



مرکز پخش خبری سازمان جوانان کمونیست
Communist youth organization(sjk)
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist
http://groups.yahoo.com/group/javanankomonist/join
www.jawanan.org communist.youth@gmail.com
sjk_news@yahoo.com
fax:004631899613


در صورت تمایل میتوانید آدرس ایمیل کسانی را که مایل هستند
برای ما بفرستید تا ما اخبار و رویدادهای مختلف را برای آنان ارسال کنیم

No comments:

 
direction:rtl;